Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het zo belangrijk…
Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het zo belangrijk…
Ook in de verzekeringsmakelarij is al enkele jaren een consolidatietrend aan de gang. Vaak worden fusies of overnames in eerste instantie gerealiseerd met het oog op meer schaalgrootte en efficiëntie. Maar waar moet u op letten bij een fusie of overname als het gaat over service, marketing en communicatie?
Elk bedrijf heeft groeiambities. Dat geldt natuurlijk ook voor verzekeringsmakelaars. Vaak wordt daarbij fors ingezet op het vinden van nieuwe klanten, maar gaat er veel minder aandacht naar het behoud van bestaande klanten. Ten onrechte, want veel volk mogen verwelkomen langs de voordeur levert weinig op als de achterdeur wagenwijd openstaat …
Als verzekeringsmakelaar bent u onafhankelijk en werkt u met verschillende verzekeringsmaatschappijen samen. In functie van een behoeftenanalyse van uw klanten, gaat u voor hen op zoek naar de beste oplossing op de markt. Maar wat zijn de belangrijkste redenen voor makelaars om precies met verzekeraar A of B samen te werken?
Covid-19 heeft voor een digitale versnelling gezorgd in onze manier van werken. Thuiswerk is voor veel medewerkers voortaan een vast onderdeel van hun werkweek, net zoals video calls of Whatsapp-berichten. Die meer uitgesproken digitale insteek heeft ook een impact op de interactie tussen verzekeringsmakelaars en hun klanten. Meer dan ooit is de toekomst van de makelarij fygital: een optimale mix tussen fysiek en digitaal!
Zit u soms met de handen in het haar om het werk op uw kantoor geregeld te krijgen? Dan is Teledesk Group de partner in telefonie, productie en schadeclaims die u zoekt! Omdat we altijd rechtstreeks in uw beheerpakket werken, behoudt u steeds het overzicht en kunt u alles goed opvolgen. Uw klanten? Die genieten …
U bent verzekeringsmakelaar en wil groeien. Na de moeilijke periode van de pandemie, is de timing ideaal om u te onderscheiden van uw concurrenten. U kunt er terug volle gas tegenaan. Hoe gaat u die groei realiseren? Werft u bijkomende medewerkers aan om te prospecteren? Hebt u een vlotte pen en zorgt u zelf voor …
De zware overstromingen die ons land teisterden in de maand juli, zorgden voor een overload aan schadedossiers bij makelaars, verzekeraars en expertisebureaus. Vele kantoren konden al die extra aanvragen onmogelijk zelf verwerken en tegelijkertijd dezelfde service blijven bieden. Lees hier wat Teledesk Group voor uw verzekeringskantoor kan betekenen in momenten van extreme drukte. Opvangen van …
Assutron is een 11-koppig kantoor met particuliere en ondernemingsklanten in het Waasland en ver daarbuiten. Het legt zich toe op verzekeringen en vermogensopbouw. In 2020 besloot zaakvoerder Gunther Stevelinck om de website van het kantoor in een nieuw kleedje te stoppen. Het werd het begin van een doordachte marketingcampagne om een grotere naambekendheid en meer leads te genereren.
IT is het kloppend hart van zowat elk bedrijf. Ook bij Teledesk Group vervult onze IT-infrastructuur een cruciale rol voor zowel de makelaars, verzekeraars, herstellers, eindklanten en onszelf. We stellen u dan ook graag Nils Rossel en Mathias Claeys voor: samen beheren zij onze IT-processen en -systemen en gaan ze steeds op zoek naar de best mogelijke oplossing voor alle betrokken partijen.
myFaro werd onlangs verkozen als Leader 2021 Radar Life van de Vivium Digital Awards. Het biedt makelaars in Leven een beter overzicht en inzicht in hun portefeuille, bevat uitgebreide analysemogelijkheden en legt meteen ook commerciële opportuniteiten bloot. Door de Corona-pandemie nodigt myFaro makelaars uit op een webinar om het platform te leren kennen. Teledesk Group ondersteunde myFaro daarbij met een telemarketingactie.
Sinds de terugkeer van oprichter Geert Verhaeghe waait er een frisse, nieuwe wind door Teledesk group. Meer dan ooit focust onze groep zich op de verzekeringsbranche en trachten we onze klanten te begeleiden naar meer omzet en minder kosten. Die nieuwe dynamiek vertaalt zich in extra klanten en business, en daarom zijn we op zoek naar gemotiveerde, enthousiaste collega’s.
In de zomervakantie sluiten veel makelaars voor een paar weken de deuren. Andere kantoren doen het tijdelijk met een beperkte bezetting. Het is daarbij niet altijd eenvoudig om de service aan de klanten op hetzelfde niveau te behouden. En stel u voor dat één van de werknemers die tijdelijk het kantoor bemant, nog eens uitvalt …
In 2018 kroonde Inti De Ceukelaire zichzelf in Las Vegas tot wereldkampioen
hacken. Enkele jaren later staat de Aalstenaar, nog altijd maar 26, aan het hoofd van het hackersplatform Intigriti en helpt hij grote bedrijven en overheden bij het opsporen van veiligheidslekken in hun digitale infrastructuur. De ideale gesprekspartner dus voor een boeiende babbel over (ethisch) hacken, cyberveiligheid en de beperkingen van IT-audits.
IT en beheermanagementsoftware zijn het kloppende hart van heel wat makelaarskantoren. BrokerCloud Connected, partner van Teledesk Group, is vastbesloten om zijn positie in de markt voor beheersoftware voor makelaars danig te versterken. Zo vond er onlangs een stevige kapitaalinjectie plaats, wordt er hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten en lanceert BrokerCloud Connected zich ook op de Brusselse, Waalse en Luxemburgse markt. Het ideale moment dus voor een gesprek met CEO Stephan Podevyn en Chief Product & Key Accounts Joeri Maes.
Om de kansen op succesvolle koude prospectie te verhogen, moet u uw prospectie opwarmen en potentiële klanten kennis laten maken met uw bedrijf vóór uw telefoontje. Wij geven u vijf tips.
Wij vertalen de belangrijkste customer care guidelines van 2021 naar een reeks specifieke guidelines voor uw kantoor.
Rond de tafel: Jochen Blondelle (Group NBA, Kortrijk),
Nele Rubens (Dervaux-Rubens, Heverlee), Ethel De Blieck (Axfin, Middelkerke-Westende) en Lieven Bernaers (ABR Group, Kruibeke-Zwijndrecht-Haasdonk-Linkeroever).
Meer en meer makelaars kiezen ervoor om het beheer van hun schadegevallen uit te besteden aan Teledesk Group. En daarvoor hebben ze vaak meerdere goede redenen … Ward Alleman, Business Developer bij Teledesk Group, somt 10 argumenten op voor het outsourcen van uw schadedossiers.
Dit artikel maakt u wegwijs in zoekmachinemarketing en geeft u tips om als makelaar met uw website makkelijker gevonden te worden door potentiële klanten.
Leads genereren via uw website doet u best via een uitgekiende content marketing. Maar daarover doen heel wat indianenverhalen de ronde …
Telescope, dat is de naam van het gloednieuwe magazine van de Teledesk Group. Gemaakt voor en met onze core doelgroep van makelaars en verzekeraars.
Interview met Annemie Callebaut van Securex. “In het begin van de coronapandemie heb ik meer dan ooit beseft dat outsourcing aan Teledesk de beste keuze is.”
Makelaar Fitrama is al meer dan 20 jaar een stevige speler in het Waasland. Dat succes kwam er niet vanzelf, net zo min als de klanten.
Terwijl onze bijstandscentrale bij het begin van de lockdown een piek aan calls te verwerken krijgt, valt in onze third party administration alle activiteit compleet stil.
“De meeste commerciële e-mails die ík krijg, delete ik meteen”. Maar laten we even stilstaan bij die e-mails die u WEL opent. Zij onthullen u namelijk het geheim van succesvolle e-mailmarketing.
Wat als je drie jaar na je opstart zo hard groeit dat het schadebeheer nauwelijks kan volgen? Het overkwam verzekeringsmakelaar Artore uit Aartselaar.
Klanttevredenheid, lage administratiekosten en een strakke beheersing van de reparatiekosten: naar deze heilige drievuldigheid is wellicht iedere makelaar, fleet owner, verzekerings- en leasingmaatschappij op zoek bij het beheer van claims, schades en herstellingen. Dankzij een partnership met het expertisebureau Xolutions BV vormt Teledesk Group meer dan ooit een centraal aanspreekpunt voor een perfect verloop van het volledige proces.
Sinds kort duikt in onze kantoren in Ieper geregeld een oude bekende op. In zijn onnavolgbare stijl en met veel goesting neemt hij bij Teledesk Group het heft opnieuw in handen. The founder is back!
Verzekeringen en traditionele reclame, het was nooit het meest geslaagde huwelijk. Een schuldsaldopolis is nu eenmaal geen hippe chai latte of coole zonnebril die u schaamteloos pusht richting uw doelpubliek, dat op de koop toe gewillig toehapt. Maar als traditionele marketing niet optimaal werkt voor verzekeringsmakelaars, wat dan wel?
Vandaag besteld, morgen in huis – dat is het ritme waarop de moderne consument leeft. De snelheid die hij gewend is voor zijn online aankopen, verwacht hij onbewust ook voor diensten zoals verzekeringen. Zijn verzekeringskantoor moet bereikbaar zijn op het moment dat hém past. En het liefst… via de telefoon!