header curve

Nieuws van onze sector

Blijf op de hoogte

Pak je snel een tas koffie en blijf op de hoogte van het nieuws in onze sector.

We plaatsen maandelijks nieuwe berichten over onze ideeën, inzichten en laatste trends.

jaarverslag ombudsman verzekeringen
Hoe Teledesk Group kan bijdragen aan minder klachten van verzekeringsklanten …

Om en bij een derde van de klachten van klanten van verzekeraars en makelaars gaat over een gebrekkige bereikbaarheid of over het te lang aanslepen van een dossier. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsman Verzekeringen. Het goede nieuws: Teledesk Group biedt oplossingen aan om precies dit soort klachten te vermijden, en dat zowel voor verzekeraars als makelaars.

Lees het volledige bericht
Klantcontact 2025
Klantcontact in 2025: van efficiëntie naar emotie (en weer terug)

Wat wil de klant nu eigenlijk? Aan de ene kant verwacht hij dat processen digitaal, snel en frictieloos verlopen. Zelfbediening, 24/7 beschikbaarheid en transparantie zijn daarbij vanzelfsprekend geworden. Maar zodra er twijfel, emotie of onzekerheid in het spel komt, verlangt diezelfde klant naar een warme, persoonlijke benadering: iemand die luistert, begrijpt en meedenkt. Deze schijnbaar tegenstrijdige verwachtingen vormen samen de klantparadox. En die stelt je als verzekeringsprofessional voor een fundamentele uitdaging: hoe bouw je een klantbeleving die tegelijk digitaal efficiënt én menselijk betrokken is? Hoe bewaar je de balans tussen schaalbaarheid en empathie? En vooral: hoe maak je in dat spanningsveld het verschil?

8 tips voor klanten die op reis vertrekken

De komende maanden trekken weer heel wat Belgen naar het buitenland voor vakantie. Ongetwijfeld ben jij als verzekeringsmakelaar het eerste aanspreekpunt van klanten die met pech af te rekenen krijgen. Daarom geven we je hierbij een lijstje met 8 gouden tips dat je makkelijk met je klanten kunt delen.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

We zullen je e-mailadres alleen gebruiken voor onze eigen nieuwsbrieven.


    Heb je syndici of VME als klant? Ontdek onze VME-services
    5 tips om LinkedIn in te zetten voor de groei van je bedrijf
    “Onze belangrijkste opdracht is het voorkomen van toekomstige klachten”
    Portret van Stephan Destrooper.
    Hoe een passie voor bakken uitgroeide tot een merk met internationale ambities
    Blauwe zwaailichten van een Belgische politiewagen.
    Geen stress meer bij een politiecontrole: wij helpen je klanten meteen!
    Vier mannen vergaderen aan tafel.
    Kantoren in beweging: tussen onafhankelijkheid en groepskracht
    Storm en waaiende bomen.
    Weeradvies op maat van verzekeraars, makelaars… en Teledesk Group
    Financiële oplichting en fraude.
    Vaak voorkomende vormen van oplichting en fraude… en hoe je ze herkent
    Het feestcomité van Teledesk Group.
    Teledesk Group heeft nu een eigen feestcomité
    Erik Weekers
    De 3 grootste uitdagingen voor de makelarij volgens Erik Weekers, CEO van FVF
    Schade klimaat
    Meer schades door het wijzigende klimaat? Teledesk Group is voorbereid!
    Oshin Derieuw
    “Geen fun? Dan ook geen prestaties!”
    Pieter Holbrouck
    Partner aan het woord: Vivium
    Mindsetting
    Verleid je klanten via sterke content op sociale media
    Teledesk Management
    Explosieve groei houdt ons scherper dan ooit
    Bestuurdersaansprakelijkheid
    Boek 6 Burgerlijk Wetboek
    Voorkeuren cafetariaplan
    Acerta geeft inzicht in voorkeuren medewerkers met een cafetariaplan
    Salma Nour
    Salma deed zes weken vakantiewerk bij Teledesk Group
    Leasingmaatschappijen
    Service op maat van leasingmaatschappijen
    Patrick Covemaeker
    Herstelnetwerk van Teledesk Group zet in op kwaliteitsbewaking
    Roel Druyts
    Roel Druyts van Hillewaere Verzekeringen aan het woord
    Griet
    Een dag in het spoor van Bijstandmedewerker Griet
    Veerle De Graeve
    Contentmarketing: hoe je bedrijf een blijvende successerie wordt
    Teledesk Management
    Drie dertigers aan het stuur van Teledesk Group
    Stijn Baert
    In gesprek met Stijn Baert (UGent)
    Paperbox
    Paperbox biedt AI-oplossing voor automatisch beheer mailboxen 
    Jeroen de Schrijver
    Even voorstellen: Jeroen De Schrijver, Backoffice Manager bij Teledesk Group 
    Elke Wyckaert: van commercieel medewerker tot zaakvoerder De Verzekeringscoach
    Schade door natuur
    Hoe Teledesk Group jou helpt als de natuur lelijk huishoudt 
    Dela is er altijd voor zijn klanten
    ‘We willen er zijn op moeilijke momenten voor onze klanten. Dankzij Teledesk Group doen we dit 24/7’
    Fleet-support
    Fleet support & repair management voor makelaars en vlootbeheerders 
    Mindsetting
    Waarom is het belangrijk dat je communicatiebureau iets van verzekeringen kent? 
    familiale makelaarsgroep groep Claeys
    ‘We bouwen gestaag aan een familiale makelaarsgroep met respect voor lokale verankering’ 
    AI in de verzekeringsbranche
    AI in de verzekeringsbranche
    E-book of whitepaper
    Verleid bestaande en potentiële klanten met een e-book of whitepaper
    Customer service
    Waarom is een sterke customer service ook in de verzekeringsbranche superbelangrijk?
    Modeste Biokou
    Even voorstellen: Modeste Olarewadjou Biokou, Finance manager bij Teledesk Group
    10 socialemediatips voor makelaars
    10 socialemediatips voor makelaars
    Bescherm je IT-omgeving
    Hoe bescherm jij je IT-omgeving?
    Customer service center
    Waarvoor kan je ons customer service center allemaal inzetten?
    Teledesk Group helpt ook verzekeraars met hun telefonie
    Teledesk Group helpt ook verzekeraars met hun telefonie
    Advisors up-to-date
    Advisors Up-to-date
    Virtuele bediende
    Schakel de virtuele bediende van Teledesk Group in
    Het fusieverhaal van Plusassur
    Steven Van Belleghem: Whatever happens, customer first!
    Mindsetting
    Marketingoplossingen op maat van makelaars
    Callcenter verzekeringen
    Waarvoor kan je ons callcenter, gespecialiseerd in verzekeringen, allemaal inzetten?
    Telefoongesprek met prospect
    Hoe anticipeer je op bezwaren tijdens een telefoongesprek met een prospect?
    Oliviver Fraiture Corona Direct
    Klant aan het woord: Corona Direct
    Koud e-mailen
    Koud e-mailen: waarop let je maar beter?
    Prospect bellen
    Vragen of je stoort als je een prospect belt? Niet doen!
    Prospectie uitbesteden
    Waarom zou je je prospectie uitbesteden?
    Koen Lambrechts
    Koen Lamberts: “Reglementitis combineren met een aangename klanten- én adviseurservaring is de grootste uitdaging.”
    Studie Deloitte Digital
    Wat verwacht een klant op digitaal vlak van zijn verzekeraar?
    AutoRepairGroup Carrosserie
    AutoRepairGroup Carrosserie: vlot, veilig en verantwoord
    Peter De Keyzer
    Peter De Keyzer: “Banken en verzekeraars zullen mee de marsinrichting bepalen inzake duurzaamheid.”
    Beheerspakket makelaar
    Teledesk Group werkt rechtstreeks in jouw beheerspakket
    Porthos Verzekeringen
    Michael Bryon (Porthos Verzekeringen): “Samenwerken met Teledesk Group laat ons toe om het maximum uit ons eigen team te halen”
    Daphné Reynaert
    “In tegenstelling tot zijn stoffig imago, vind ik de verzekeringssector net erg interessant en boeiend”
    Perrine Pattyn: een vaste waarde bij Teledesk Group
    Steve Sartor en Luc Van Antwerpen (Concordia): ‘Focussen op waar we het verschil voor klanten kunnen maken’
    Trends in de makelarij
    Trends in de makelarij
    Interview Charline Leroi (CEO Autoglass Clinic)
    Charline Leroi (CEO Autoglass Clinic): ‘Vakmanschap, service en passie voor het vak, daar staan we voor’
    Teveel productiewerk? Besteed het uit aan Teledesk Group
    Teveel productiewerk? Besteed het uit aan Teledesk Group
    Interview Geert Verhaeghe en Ward Alleman
    Interview met Geert Verhaeghe en Ward Alleman: ‘Teledesk Group biedt makelaars en verzekeraars een global support’
    Wat doet u het liefst: koud prospecteren of een bezoek bij de tandarts?
    Fusie of overname van verzekeringsmakelaars: waarop moet u letten?
    Nieuwe klanten zijn zinloos als uw oude klanten vertrekken …
    Waarom werken makelaars precies met bepaalde verzekeraars samen?
    gelukkige klant
    De verzekeringsmakelaar wordt fygital
    Beheerpakket makelaar
    Teledesk Group werkt rechtstreeks in uw beheerpakket
    Groeien als verzekeringsmakelaar: hoe kan Teledesk Group u helpen?
    Overstromingen
    Overstromingen in ons land … Teledesk Group springt bij
    Hoe Assutron zijn
    Hoe Assutron zijn website voor zich laat werken
    Nils_Mathias
    Proud to present to you Nils Rossel, Business Analyst Mathias Claeys, IT Administrator
    kompas
    myFaro: het kompas in leven voor de makelaar
    Het Teledesk Group-team zoekt nieuwe collega’s
    Het Teledesk Group-team zoekt nieuwe collega’s
    vakantie
    De vakantie komt eraan en de pandemie is nog niet voorbij: hoe kan Teledesk Group uw kantoor helpen?
    Inti De Ceukelaire
    Inti De Ceukelaire: ‘Vals spelen heeft me altijd enorm aangetrokken’
    BrokerCloud_Connected
    BrokerCloud Connected partner van Teledesk Group
    5 tips om uw koude prospectie op te warmen
    Customer care trends voor 2021 … Bent u helemaal mee met uw kantoor?
    Rondetafelgesprek: trends in de makelarij
    10 argumenten om uw schadebeheer uit te besteden
    SEO voor verzekeringsmakelaars
    Verzekeringsmakelaar? Hoe scoort uw website goed in een zoekmachine?
    5 mythes over content marketing die u als verzekeringsmakelaar maar beter snel vergeet!
    Telescope magazine
    Teledesk Group brengt nieuw magazine uit
    Securex
    Securex: “Geen beslommeringen rond personeelsbezetting”
    fitrama communicatie
    Fitrama haalt meer leads uit digitale communicatie
    Teledesk Group vs. Covid-19
    email marketing
    Waarom u bepaalde e-mails niet opent en andere wel
    artore makelaar schadebeheer
    “Schadebeheer uitbesteden was moeilijke stap”
    Xolutions
    Xolutions BV als vaste expertisepartner
    Geert Verhaeghe
    Geert Verhaeghe over zijn ambities met Teledesk Group
    content marketing
    Waarom content marketing dé beste marketing is voor verzekerings­makelaars
    telefonische bereikbaarheid
    Telefonische bereikbaarheid blijft cruciaal voor klanttevredenheid