header curve

Perrine Pattyn: een vaste waarde bij Teledesk Group

Met een carrière van twintig jaar bij Teledesk Group is Perrine Pattyn er niet meer weg te denken. Twintig jaar geleden startte ze als call agent, door de jaren heen is ze samen met het bedrijf gegroeid. Vandaag bekleedt ze de functie van Frontoffice Manager. We hebben het met haar over haar carrière en de …

Met een carrière van twintig jaar bij Teledesk Group is Perrine Pattyn er niet meer weg te denken. Twintig jaar geleden startte ze als call agent, door de jaren heen is ze samen met het bedrijf gegroeid. Vandaag bekleedt ze de functie van Frontoffice Manager. We hebben het met haar over haar carrière en de toekomst van de verzekeringen en die van Teledesk Group.

SUCCESVOLLE TWINTIGJARIGE CARRIÈRE

Twintig jaar geleden ging Perrine Pattyn aan de slag bij Teledesk Group als tweetalige call agent (Nederlands en Frans). Het bedrijf stond toen nog in zijn kinderschoenen. Er werkten in die beginjaren een tiental mensen. Dankzij de salesmensen op de baan en oprichter Geert Verhaeghe die actief maatschappijen aansprak, groeide het bedrijf al snel. Ondertussen is Teledesk Group een succesvol bedrijf waar zo’n 65 mensen op de verschillende diensten werken.

‘Dankzij de doorgroeimogelijkheden en het vertrouwen dat ik kreeg, maak ik vandaag deel uit van het managementteam. Ik ben trots om daar als vrouw tussen acht mannen te staan’, vertelt Perrine. ‘Als Frontoffice Manager ben ik verantwoordelijk voor het Assistance-team, de inbound en outbound telefonie en de aanwerving van personeel.’ Dankzij haar jarenlange ervaring als call agent staat Perrine dicht bij de werknemers. Beginnende én ervaren call agents vinden bij haar een luisterend oor. ‘Ik ben vertrouwd met alle struikelblokken en moeilijkheden van het vak.

Dankzij mijn ervaring op de werkvloer, kan ik samen met de werknemers proactief op zoek naar oplossingen.’

TROTS OP UNIEK CONCEPT

‘We waren de eerste op de markt met dit concept, een aantrekkelijke combinatie tussen Assistance en Claims. Ik ben dan ook erg trots dat ik voor zo’n uniek bedrijf kan werken. De grootste troef aan mijn job is de diversiteit van mijn takenpakket en de afwisseling. Als ik toch één element zou moeten uitlichten van wat ik het liefste doe, dan is dat ervoor zorgen dat het team zich goed voelt.’

DIGITALISERING VAN DE VERZEKERINGSBRANCHE

Gedurende de voorbije twintig jaar zijn de verzekeringsbranche en de makelarij sterk veranderd. ‘Vroeger stonden de makelaars heel dicht bij hun klanten en was er veel fysiek contact. De laatste jaren heeft er een sterke digitalisering plaatsgevonden en focussen makelaars meer op hun core business: de verkoop.’

Om mee te gaan met de veranderingen in de branche, hebben er ook bij Teledesk Group de laatste jaren enkele belangrijke shifts plaatsgevonden. ‘Vroeger waren we eigenlijk de telefonisch back-up-service van de makelaar. Wij moesten na de uren, in de weekends en tijdens vakanties klaarstaan om oproepen te beantwoorden. Door de digitalisering en de focus op de core business door de makelaar is ons takenpakket enorm uitgebreid. Nu zorgen we eigenlijk voor de totale ontzorging van de makelaar. Van productie en schadeclaims, tot administratie, we doen het allemaal. En dat rechtstreeks in hun systemen, wat hen heel veel tijd bespaart.’

TELEDESK GROUP EVOLUEERT MEE

Wat de toekomst voor de makelarij brengt, kunnen we natuurlijk nooit voorspellen. Al denkt Perrine dat het takenpakket van Teledesk Group nog verder zal uitbreiden. ‘Om de makelaars te blijven servicen, moeten we meegaan met de evoluties in de verzekeringswereld en de noden op de markt. Een actuele uitdaging voor makelaars is om goed personeel te vinden. Uitbesteden is in dat geval een ideale oplossing. En daar spelen wij op in door onze makelaars een totaaloplossing aan te bieden.’

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin