header curve

BrokerCloud Connected partner van Teledesk Group

IT en beheermanagementsoftware zijn het kloppende hart van heel wat makelaarskantoren. BrokerCloud Connected, partner van Teledesk Group, is vastbesloten om zijn positie in de markt voor beheersoftware voor makelaars danig te versterken. Zo vond er onlangs een stevige kapitaalinjectie plaats, wordt er hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten en lanceert BrokerCloud Connected zich ook op de Brusselse, Waalse en Luxemburgse markt. Het ideale moment dus voor een gesprek met CEO Stephan Podevyn en Chief Product & Key Accounts Joeri Maes.

IT en beheermanagementsoftware zijn het kloppende hart van heel wat makelaarskantoren. BrokerCloud Connected, partner van Teledesk Group, is vastbesloten om zijn positie in de markt voor beheersoftware voor makelaars danig te versterken. Zo vond er onlangs een stevige kapitaalinjectie plaats, wordt er hard gewerkt aan nieuwe functionaliteiten en lanceert BrokerCloud Connected zich ook op de Brusselse, Waalse en Luxemburgse markt. Het ideale moment dus voor een gesprek met CEO Stephan Podevyn en Chief Product & Key Accounts Joeri Maes.

De markt van beheerpakketten voor makelaars wordt al jarenlang gedomineerd door Brio, de software van Portima. Schrikt die dominante positie van Portima, dat gesteund wordt door belangrijke verzekeraars, jullie niet af?

Stephan Podevyn: Integendeel. Het feit dat Portima met Brio al zo lang de nummer n is op die markt, biedt net ruimte voor alternatieve oplossingen. Het is goed dat er meer concurrentie komt. Makelaars kunnen daar alleen maar wel bij varen. We zijn er ook van overtuigd dat de behoeften van makelaars vandaag niet meer dezelfde zijn als tien jaar geleden. Portima heeft het met Brio fantastisch gedaan, alle respect daarvoor, maar we geloven dat we met BrokerCloud Connected beter kunnen inspelen op de huidige verwachtingen en noden van makelaars.

Hoe pakken jullie dat concreet aan?
Geef eens een voorbeeld.

Stephan Podevyn: We hebben met BrokerCloud Connected indertijd voor een ander pad gekozen dan Portima met Brio: dat van gebruiksgemak, openheid en integratie. Vandaar de roepnaam BrokerCloud Connected. Zo is BrokerCloud Connected altijd in de Cloud beschikbaar. Met andere woorden, makelaars kunnen hun data eender waar en vanop om het even welk toestel raadplegen, lokale installaties of connectoren zijn niet nodig. Voorts is BrokerCloud Connected een open platform, waarop tal van andere, gespecialiseerde tools inhaken. Je kan anno 2021 niet in alles de beste zijn. Die ambitie koesteren we bij BrokerCloud Connected dan ook niet. Voor heel wat problemen of vragen van makelaars zijn er oplossingen uitgewerkt door gespecialiseerde bedrijven. Wel, via BrokerCloud Connected kan de makelaar toegang krijgen tot dergelijke oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan digitale telefonie van Fonzer, het uitbesteden van schadebeheer via Teledesk Group, herstel in natura via Keypoint, digitaal ondertekenen van documenten dankzij Connective, meer inzicht in de portefeuilles Leven via myFaro. Vanuit BrokerCloud heeft de makelaar rechtstreeks toegang tot al die oplossingen, en misschien nog belangrijker: alle activiteiten die hij daar verricht landen uiteindelijk terug in BrokerCloud.

Joeri Maes: BrokerCloud Connected geeft makelaars naadloos toegang tot tal van interessante tools en laat hen op die manier toe om sneller, effici nter en klantgerichter te werken. Digitalisering is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Corona heeft de digitaliseringsbehoefte voor makelaars enkel nog versterkt. Welnu, BrokerCloud Connected kan de makelaar probleemloos op weg zetten in de digitalisering van zijn kantoor. Makelaars hebben dankzij BrokerCloud Connected minder administratieve zorgen en meer commerci le tijd, waardoor ze dus ook gewoon meer geld kunnen verdienen. Ook daarbij helpt BrokerCloud Connected met functionaliteiten zoals de dynamische klantsegmentatie en het campagnebeheer. Eigenlijk heeft de makelaar met BrokerCloud Connected geen aparte CRM-applicatie meer nodig.

KAPITAALINJECTIE

Enkele maanden geleden haalden jullie om en bij 1,5 miljoen euro kapitaal op. Wat is de bedoeling precies?

Stephan Podevyn: Eenvoudig: wij willen groeien. Een aantal investeerders met naam en faam gelooft in ons verhaal. In 2021 willen we onze omzet gevoelig verhogen. We zijn ervan overtuigd dat dit gaat lukken. We kijken daarbij niet enkel naar Vlaanderen. Ook de Franstalige makelaarsmarkt interesseert ons. Zo hebben we onlangs een nieuw team samengesteld dat BrokerCloud Connected in Brussel, Walloni en Luxemburg op de kaart moet zetten. Het gaat om Kristof Notredame, Cl ment Ugille en Jean-Baptiste Lindeboom: drie ondernemende en ervaren krachten die er vol voor willen gaan. En misschien is Frankrijk wel de volgende stap. We houden alle opties open op dat vlak.

Joeri Maes: De timing lijkt ons perfect om ook de Franstalige markt te benaderen. De voorbije jaren hebben we heel wat Vlaamse makelaars overtuigd om met ons in zee te gaan. Dit kan de ideale springplank zijn om ook in Brussel, Walloni en Luxemburg voet aan de grond te krijgen. Ons zogenaamde Team Sud kent alvast de Franstalige makelaarsmarkt door en door.

Stephan Podevyn: De kapitaalinjectie laat ons toe om commercieel krachtiger uit de hoek te komen  n op te schalen inzake ontwikkelingscapaciteit. Makelaars mogen zich de komende jaren dus nog aan heel wat nieuwigheden verwachten. De verhoogde capaciteit wordt deels ook gebruikt om tegemoet te komen aan de specifieke eisen van grotere makelaarskantoren, die almaar talrijker aan onze deur komen kloppen.

ONDERSTEUNING

Veranderen van beheerpakket roept bij heel wat makelaars doemscenario’s op waarin data verloren gaan, een kantoor tijdelijk stil ligt … Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Joeri Maes: Je wisselt als makelaar niet elke drie jaar van beheersoftware, dat klopt. Maar finaal gaat het erom de beste oplossing voor jouw kantoor in huis te hebben. Kiest een makelaar voor BrokerCloud Connected, dan mag hij erop rekenen dat onze mensen hem maximaal ondersteunen. Zo hebben we speciale tools om de migratie van data snel, effici nt en correct te managen. Dat is natuurlijk cruciaal, want de makelaar wil dat er geen data verloren gaan en dat alles vlot verloopt. Verder krijgt de makelaar van ons ook alle nodige training en support. We begeleiden hem echt van A tot Z, zodat hij zich geen zorgen moet maken. Gemiddeld is een kantoor na een halve dag al terug operationeel.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin