header curve

Michael Bryon (Porthos Verzekeringen): “Samenwerken met Teledesk Group laat ons toe om het maximum uit ons eigen team te halen”

Drie jaar geleden zag Porthos Verzekeringen het levenslicht. Door het samenbrengen van Beheer, een syndicusvennootschap met een verzekeringsactiviteit, en makelaar VSBV werd een verzekeringsmakelaar gecreëerd met stevige groeiambities. Met Teledesk Group dragen we graag ons steentje bij om de objectieven van Porthos Verzekeringen te realiseren. Een getuigenis van Michael Bryon, drijvende kracht achter Porthos Verzekeringen. …

Drie jaar geleden zag Porthos Verzekeringen het levenslicht. Door het samenbrengen van Beheer, een syndicusvennootschap met een verzekeringsactiviteit, en makelaar VSBV werd een verzekeringsmakelaar gecreëerd met stevige groeiambities. Met Teledesk Group dragen we graag ons steentje bij om de objectieven van Porthos Verzekeringen te realiseren. Een getuigenis van Michael Bryon, drijvende kracht achter Porthos Verzekeringen.

Michael Bryon Porthos Verzekeringen
Michael Bryon, Porthos Verzekeringen

Focus op appartementsgebouwen en buildings

“Van oudsher lag onze focus vooral op appartementsgebouwen en buildings. Vandaag verzekeren we dan ook tussen 600 en 650 VME’s in Vlaanderen. Dat aantal willen we het komende jaar verdubbelen. Geen eenvoudige opdracht, als je weet dat we de voorbije twaalf maanden al een verdubbeling achter de rug hebben. Maar we zijn ervan overtuigd dat het gaat lukken. Binnenkort verhuizen we van onze huidige vestiging aan de Amerikalei in Antwerpen naar een moderner en ruimer kantoor in de stad. Ook dat past in onze groeiaspiraties.”

Tekort aan schadebeheerders

Eén van de knelpunten waarmee Porthos Verzekeringen worstelde, is de nijpende schaarste aan schadebeheerders. “Je kan er gewoon niet rond. Voor veel makelaars is het allesbehalve evident om geschikte medewerkers te vinden. Schadebeheerders met ervaring zijn erg moeilijk te vinden. En als je als makelaar een groeiparcours aflegt, wordt de nood alleen maar groter. Daarom hebben we op een bepaald moment contact genomen met Teledesk Group. Ze kennen de verzekeringsmarkt door en door en beschikken over een stevig team aan ervaren schadebeheerders. Kortom, de ideale partner om ons bij te staan.”

Gedetailleerd draaiboek

Hoe verliepen de wittebroodsweken met Teledesk Group? Michael Bryon: “Aanvankelijk is het belangrijk om elkaar goed te leren kennen. Teledesk Group moet weten waarvoor Porthos Verzekeringen staat en wat wij precies van hen verwachten. Vervolgens hebben we samen een uitgebreid draaiboek opgesteld. Wij werken vooral met syndicusvennootschappen, wat toch een aparte wereld is met specifieke regels en werkwijzen. Alles wat de beheerders van Teledesk Group dienen te weten, staat vermeld in het draaiboek. Eenmaal dit op punt stond, konden we starten. Al moet ik toegeven dat zo’n draaiboek nooit helemaal af is, het is en blijft een levend instrument.”

Waarom is zo’n draaiboek essentieel? “Om efficiënt te kunnen samenwerken. Op die manier vermijden we misverstanden en overbodige telefoontjes. Zo werken we bijvoorbeeld met een uniform schadeaangifteformulier voor VME’s. Zodra dit document bij ons binnenkomt, wordt dit van a tot z door onze eigen mensen gecheckt. Over welke VME gaat het? Welke waarborgen zijn van toepassing? Dit garandeert ons dat we meteen over een kwalitatief dossier beschikken. Daarna gaat het document naar Teledesk Group, dat zich bezig houdt met de verdere afhandeling van het schadedossier. Ik zie Teledesk Group en ons kantoor als een echte tandem. We werken samen alsof de schadebeheerders van Teledesk Group bij ons op kantoor zitten.”

“Vandaag verzekeren we dan ook tussen 600 en 650 VME’s in Vlaanderen. Dat aantal willen we het komende jaar verdubbelen.”

Capaciteit optimaal benutten

Het team van Porthos Verzekeringen telt vandaag drie medewerkers. Maar dat de ploeg de komende jaren nog zal groeien, staat zo goed als vast. “We willen absoluut onze marktpositie inzake VME’s verder versterken. Dit maakt natuurlijk ook dat we over extra mensen moeten kunnen beschikken. De kans is dus reëel dat we binnenkort een nieuwe medewerker zullen aantrekken. Maar we mikken daarbij op een specifiek profiel, iemand die onze klanten kan adviseren en begeleiden. Voor het schadebeheer blijven we samenwerken met Teledesk Group. Zo’n partnership laat ons immers toe om de capaciteit van ons eigen team maximaal te benutten.

We willen immers onze adviesrol optimaal kunnen uitspelen. Zo geven we ook opleidingen aan gebouwbeheerders om schades te herkennen en hen uit te leggen welke stappen ze best eerst nemen. Bij een waterschade is het bijvoorbeeld niet altijd nodig om meteen een lekdetectiebedrijf te contacteren, een loodgieter is veel goedkoper en vaak gekwalificeerd genoeg. Dat soort tips maakt vaak het verschil voor klanten. Maar je moet natuurlijk wel voldoende tijd kunnen vrijmaken voor je klanten om die service te leveren. Daarom vinden we het belangrijk om een beroep te doen op sterke partners.”

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin