Assutron is een 11-koppig kantoor met particuliere en ondernemingsklanten in het Waasland en ver daarbuiten. Het legt zich toe op verzekeringen en vermogensopbouw. In 2020 besloot zaakvoerder Gunther Stevelinck om de website van het kantoor in een nieuw kleedje te stoppen. Het werd het begin van een doordachte marketingcampagne om een grotere naambekendheid en meer leads te genereren.
Assutron is een 11-koppig kantoor met particuliere en ondernemingsklanten in het Waasland en ver daarbuiten. Het legt zich toe op verzekeringen en vermogensopbouw. In 2020 besloot zaakvoerder Gunther Stevelinck om de website van het kantoor in een nieuw kleedje te stoppen. Het werd het begin van een doordachte marketingcampagne om een grotere naambekendheid en meer leads te genereren.
“Ik wou bewust van onze website geen verzekeringsbibliotheek maken”, vertelt Gunther. “In de plaats daarvan moest de site vooral dezelfde sfeer uitstralen als ons kantoorgebouw en vertrouwen inboezemen voor al wie er via mond-aan-mondreclame of zoekmachines terecht zou komen.”
Met deze doelstelling werd meteen duidelijk dat de look & feel van de website heel belangrijk zou zijn, net als een sobere maar duidelijke navigatie. Zowel particulieren als ondernemers moesten zich op de website meteen thuis voelen. Daarom werd gekozen voor een fotoshoot ter plekke met duidelijke instructies aan de fotografe om zowel de warme, huiselijke sfeer van het kantoor als de gastvrijheid van de medewerkers stijlvol in beeld te brengen. Deze foto’s werden geïntegreerd in een stijlvol ontwerp en gecombineerd met teksten die subtiel aangeven dat Assutron voor zijn klanten een op-en-top professionele coach is voor de opbouw en bescherming van hun vermogen.
Een website hebben is één ding, de site voor je zaak laten werken is een ander paar mouwen. Het is een ongoing proces. “We stippelden samen met Mindsetting een marketing jaarplan uit dat voor ons kantoor haalbaar zou zijn op het vlak van zowel tijdsinvestering als budget. Daarbij staat de creatie van gespecialiseerde content centraal. Er worden op onze website geen producten aan de man gebracht, maar wel vragen beantwoord en professionele informatie verstrekt die mensen ervan overtuigt om met Assutron in zee te gaan.”
Via opvallende, vaak ludieke campagnes op sociale media zorgen we ervoor dat Assutron op een sympathieke manier in beeld komt bij een breed publiek, met name iedereen in de regio die potentieel klant kan worden. Via landingspagina’s op de website spreken we gerichter een doelgroep aan van mensen en bedrijven die een verzekering of belegging overwegen, maar nog geen keuze hebben gemaakt. Zij komen op deze landingspagina’s terecht wanneer ze bijvoorbeeld in Google zoeken naar ‘verzekeringen Temse’. De landingspagina’s focussen op bepaalde gemeentes en worden met zeer schappelijke advertentiebudgetten via Facebook gepromoot. Via blogs en nieuwsbrieven over heel concrete thema’s ten slotte, triggeren we mensen die al volop over een bepaalde verzekering of belegging aan het nadenken zijn of er baat bij hebben om dat op korte termijn te gaan doen.
De regelmatige creatie van nieuwe landingspagina’s en blogs levert niet alleen meer gericht websiteverkeer op; dankzij zorgvuldig geselecteerde zoekwoorden op de juiste plaatsen in die landingspagina’s en blogs rankt de website geleidelijk aan ook steeds hoger in de organische (niet-betalende) zoekmachineresultaten van Google. Op zes maanden tijd verdrievoudigde het aantal mensen dat op de website terechtkwam door het intypen van bepaalde zoekwoorden zoals ‘verzekering Temse’ of, meer specifiek, ‘VAPZ privé betalen of vennootschap’.
Alle content die voor de website, sociale media en nieuwsbrieven van Assutron gecreëerd wordt is niet alleen bedoeld voor prospects. Evengoed helpt ze om bestaande klanten blijvend te informeren en in hun keuze voor Assutron te bevestigen. Via een apart luik ‘Uw dossier’, met linken naar onder andere Egor, MyBroker en Dori kunnen bestaande klanten ook heel gemakkelijk hun vermogensopbouw en -bescherming opvolgen. “We zijn trouwens bezig om de hele serviceverlening rond deze platformen in de toekomst verder uit te bouwen en zo een ‘Vermogensbutler’ voor onze klanten te worden.”
Wat levert deze content marketing nu op? Zes maanden na de lancering van de website medio oktober 2020 kan Assutron alvast deze mooie cijfers optekenen:
• Gemiddeld 51 unieke websitebezoekers per dag
• Gemiddeld 117 bekeken pagina’s per dag
• Verdubbeling van het aantal volgers
op LinkedIn
Meer en meer mensen komen in contact met Assutron en zullen, op het moment dat ze een verzekering of belegging nodig hebben, Assutron mee in overweging nemen bij hun keuze. Of direct contact opnemen. Daarmee is deze financiële coach goed op weg om via zijn website blijvend leads te creëren.