header curve

Klant aan het woord: Corona Direct

Olivier Fraiture (Corona Direct): “Dankzij Teledesk Group kunnen we onze bereikbaarheid maximaliseren” Corona Direct doet al meer dan vijf jaar een beroep op Teledesk Group om inkomende calls van klanten te verwerken. Teledesk Group helpt de verzekeraar zo om 24/7 bereikbaar te zijn voor klanten. Olivier Fraiture, Hoofd Schade bij Corona Direct, getuigt. “Wij zijn …

Olivier Fraiture (Corona Direct): “Dankzij Teledesk Group kunnen we onze bereikbaarheid maximaliseren”

Corona Direct doet al meer dan vijf jaar een beroep op Teledesk Group om inkomende calls van klanten te verwerken. Teledesk Group helpt de verzekeraar zo om 24/7 bereikbaar te zijn voor klanten. Olivier Fraiture, Hoofd Schade bij Corona Direct, getuigt.

“Wij zijn een direct writer, een verzekeraar die zonder tussenpersonen werkt. Dat maakt dat klanten altijd rechtstreeks met ons contact nemen. Als je weet dat we meer dan 220.000 klanten tellen, dan begrijp je dat de telefoon soms roodgloeiend staat. Bovendien beloven we onze klanten dat ze ons 24/7 kunnen bereiken. Om dat alles in goede banen te leiden, werken we al geruime tijd samen met Teledesk Group”, steekt Olivier Fraiture van wal.

Wat doet Teledesk Group precies voor Corona Direct?

Olivier Fraiture: Eerst en vooral beantwoorden de medewerkers van Teledesk Group onze inkomende calls na de kantooruren. Daarnaast doen ze dit ook op enkele vaste weekdagen tijdens de kantooruren. Dit geeft onze eigen medewerkers de kans om door te werken zonder gestoord te worden.

Tijdens die calls beantwoorden ze vragen van klanten over lopende of nieuwe contracten en schadedossiers, begeleiden ze de klanten bij het invullen van een offertevraag of een aanrijdingsformulier, … Ook introduceren de medewerkers van Teledesk Group onze klanten soms bij onze bijstandspartner. Stel, een klant is zijn sleutels kwijt en raakt zijn huis niet meer binnen. Als hij naar Corona Direct belt, en iemand van Teledesk Group neemt op, dan brengt die de klant in contact met onze bijstandspartner. Die zoekt vervolgens samen met de klant naar de beste oplossing. Idem dito bijvoorbeeld wanneer een klant met autopech af te rekenen heeft en niet meer verder kan. Via onze bijstandspartner wordt de auto weggesleept naar de garage die de klant kiest en bezorgen we hem een vervangwagen of een andere mobiliteitsoplossing.

Consultatierecht

Teledesk Group heeft dus inzage in de klantengegevens van Corona Direct?

Olivier Fraiture: Klopt. De medewerkers van Teledesk Group kunnen zien welke verzekeringen klanten bij Corona Direct afgesloten hebben en welke waarborgen die bevatten. Dat is belangrijk. Heeft iemand ’s nachts tegen een paaltje gereden en belt hij in paniek naar Corona Direct? Dan zal een medewerker van Teledesk Group hem geruststellen en meteen checken of hij een omniumverzekering heeft. Op die manier krijgt de klant meteen alle info die hij nodig heeft. Vanzelfsprekend respecteren we daarbij de GDPR-regelgeving volledig.

Wat als een klant belt over een lopend schadedossier?

Olivier Fraiture: Dan wordt door de Teledesk Group-medewerker een terugbelafspraak ingepland of vraagt hij de klant om op een ander moment naar ons terug te bellen. De klant kiest, wij respecteren zijn keuze.

Kennis van de markt en van Corona Direct

Wat waardeert u aan de aanpak van Teledesk Group?

Olivier Fraiture: De medewerkers van Teledesk Group kennen de verzekeringssector door en door en kunnen de vragen van klanten dan ook probleemloos beantwoorden. Voorts kent Teledesk Group de marktpositie van Corona Direct. Hun medewerkers begrijpen hoe wij ons positioneren naar onze klanten toe en kunnen dit perfect vertalen in een telefoongesprek met klanten. Ten slotte merken we dat Teledesk Group zich erg flexibel opstelt en steeds mee met ons op zoek gaat naar oplossingen als er zich problemen stellen.

Hoe bewaken jullie de kwaliteit van het werk van Teledesk Group?

Olivier Fraiture: Op verschillende manieren. Zo hebben we heel wat inspanningen geleverd om de medewerkers van Teledesk Group grondig op te leiden. Het gaat daarbij niet enkel over de producten en voorwaarden van onze maatschappij, maar ook over de stijl en tone-of-voice aan de telefoon. Vergeet niet dat de mensen van Teledesk Group Corona Direct vertegenwoordigen en op die manier mee het imago van ons bedrijf vorm geven. Ook vandaag nog organiseren we regelmatig opfrissingssessies en feedbackmomenten.

Voorts houdt Teledesk Group ons constant op de hoogte van het werk dat ze voor ons doen. Zo kunnen hun medewerkers contacten invoeren in ons systeem, zodat onze eigen mensen perfect kunnen nagaan welke klant wanneer naar ons gebeld heeft.

We zijn dan ook erg tevreden over onze samenwerking. Bereikbaarheid is voor ons een uiterst belangrijke doelstelling. We mikken op 90 à 95%. Mede dankzij Teledesk Group realiseren we deze ambitie continu.

Benieuwd wat Teledesk Group voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan zeker contact met ons op.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin