header curve

Proud to present to you Nils Rossel, Business Analyst Mathias Claeys, IT Administrator

IT is het kloppend hart van zowat elk bedrijf. Ook bij Teledesk Group vervult onze IT-infrastructuur een cruciale rol voor zowel de makelaars, verzekeraars, herstellers, eindklanten en onszelf. We stellen u dan ook graag Nils Rossel en Mathias Claeys voor: samen beheren zij onze IT-processen en -systemen en gaan ze steeds op zoek naar de best mogelijke oplossing voor alle betrokken partijen.

IT is het kloppend hart van zowat elk bedrijf. Ook bij Teledesk Group vervult onze IT-infrastructuur een cruciale rol voor zowel de makelaars, verzekeraars, herstellers, eindklanten en onszelf. We stellen u dan ook graag Nils Rossel en Mathias Claeys voor: samen beheren zij onze IT-processen en -systemen en gaan ze steeds op zoek naar de best mogelijke oplossing voor alle betrokken partijen.

Nils Rossel

Een nineties kid, ging na zijn studies Financie- en Verzekeringswezen een tijdje aan de slag als jobstudent bij de Third Party Administration-dienst van Teledesk. Wat later nam hij het schadebeheer voor makelaarskantoren en de bijstandservice voor zijn rekening. Zo leerde Nils het volledige bedrijf kennen en groeide hij in zijn rol. Hij maakte de overstap naar het Accident Management team, waar hij vervolgens teamleader werd. Sinds 2018 is Nils Business Analyst bij Teledesk Group: een logische keuze, gelet op zijn interesse in projecten en processen en zijn ervaring in verschillende diensten. Sinds de terugkeer van oprichter Geert Verhaeghe creëerde Nils een wisselwerking met collega Mathias Claeys, waarin ze elkaar ondersteunen op IT-technisch en projectmatig vlak. 

Mathias Claeys

Is 24 en studeerde New Media & Communication Technology aan de Howest hogeschool in Kortrijk. Na zijn studies vond hij zijn eerste job bij Teledesk Group, waarbij hij zijn tijd verdeelde als ontwikkelaar en support medewerker. Sinds een tweetal jaar is Mathias IT Administrator bij onze groep. 

Wat houdt jullie job precies in?

Nils Rossel: We zijn met Teledesk Group voornamelijk actief in de verzekeringsbranche, wat maakt dat onze doelgroep bestaat uit verzekeringsmakelaars, maatschappijen en herstellers. Daarnaast mikken we ook op bedrijven die over een voertuigenvloot beschikken. Mathias en ik staan in voor heel wat IT-gerelateerde projecten, waarbij het er steeds op aan komt om de behoeften van onze klanten en partners te detecteren en aansluitend te bekijken hoe wij van daar uit IT oplossingen voor kunnen bedenken. 

Mathias Claeys:  Daarnaast begeleiden we onze klanten en partners uiteraard ook in het uitrollen van de toepassingen. Dat kan heel wat richtingen uitgaan: van het doorschakelen van telefonie en het doorverwijzen van een mailbox tot het opzetten van een sharepoint. Daarnaast buigen we ons natuurlijk ook over de eigen IT-infrastructuur van Teledesk Group. Zo hebben we de voorbije jaren een volledig nieuw netwerk geïnstalleerd, een nieuw telefoniesysteem, … 

Wat maakt jullie job zo boeiend?

Nils Rossel: Het komt er vaak op aan om tot een totaaloplossing te komen die voor alle betrokken partijen een meerwaarde biedt. Dit maakt dat er steeds heel wat denkwerk aan een project voorafgaat, wat het net interessant maakt. Ik geef een voorbeeld: een verzekeraar was op zoek naar een netwerk van herstellers voor zijn autoschades. De maatschappij kwam naar Teledesk Group met de vraag of wij in zo’n netwerk zouden kunnen voorzien. We hebben eerst geluisterd naar hun wensen, zodat we wisten welke voorwaarden ze absoluut vervuld wilden zien. Vervolgens hebben we die vragen afgetoetst met ons eigen netwerk. Toen bleek dat we een mooi voorstel zouden kunnen doen, hebben we meteen ook nagedacht over het vervolgtraject. Want de verzekeraar wilde natuurlijk ook dat er een efficiënte sturing van schadegevallen naar het netwerk zou ontstaan. Dat was vooral IT-matig een stevige uitdaging. Uiteindelijk zijn we zeker geslaagd in ons opzet: de verzekeraar beschikt voortaan over een uitgebreid herstelnetwerk, met dekking in heel België. Zijn distributiekanaal kan op een eenvoudige manier de schadedossiers naar de herstellers doorverwijzen. De expertises worden geregeld via een vaste partner, zodat de schaderegeling erg vlot verloopt. En de eindklant geniet nog een aantal bijkomende voordelen omdat hij bij een erkend hersteller te rade gaat. Alle partijen tevreden dus.

Mathias Claeys: Bij Teledesk Group werken we ook met een uiterst vlakke structuur. Dat is gewoon aangenaam werken: veel rechtstreekse lijnen, weinig omwegen. Wat onze partners betreft, hanteren we dezelfde principes: we werken samen met partners die bij onze structuur passen. Hun naambekendheid is niet van belang, wel hun kwaliteit en expertise.

Snelheid en efficiëntie

Hoe proberen jullie IT-tools in te zetten om het leven van de makelaar gemakkelijker te maken?

Nils Rossel:  Op een aantal manieren. Denk aan de TD Portal voor onze Assistance-service, waarbij inkomende calls van een makelaar doorgeschakeld worden naar Teledesk Group. Als er een call binnenkomt voor een kantoor, dan gaat er een signaal van het belsysteem naar de TD Portal en wordt er automatisch een fiche van de makelaar geopend. Zo ziet de Teledesk Group-medewerker meteen alle nuttige info over het betrokken kantoor: openingsuren, verlofdagen, specifieke boodschappen, procedures die gevolgd moeten worden … We proberen zo de foutenmarge tot quasi nul te herleiden. Via de TD Link-database kan de agent van het bijstandsteam van Teledesk Group in de portefeuille van de makelaar de belangrijkste gegevens van de klant opzoeken en diens polisgegevens raadplegen.

Stel dat een klant ’s avonds een ongeval heeft en in paniek naar zijn makelaar belt. Hij komt dan bij Teledesk Group terecht, waar een professional de telefoon opneemt in naam van het makelaarskantoor en de klant gerust stelt. De klant krijgt ook meteen antwoord op een aantal vragen, zoals ‘ben ik gedekt in omnium’, ‘is er een vrijstelling’, … Ook geven we de klant tips mee over het invullen van het aanrijdingsformulier, raden we hem aan om foto’s te nemen van de schade, vertellen we waar hij deze foto’s naartoe moet sturen, … Kortom, we helpen de makelaar om 24/7 zijn klanten bij te staan. De Teledesk Group-medewerker kan vervolgens automatisch alle info over de call via mail doorsturen naar de makelaar. Er moet niks overgetypt worden, alle data zijn meteen verstuurbaar, zodat ook hier weinig tot geen fouten gemaakt kunnen worden. We hebben hiervoor een naadloze koppeling tot stand gebracht met het beheerspakket van de makelaar, ongeacht welk pakket hij precies gebruikt: Brio, Insusoft, BrokerCloud, Sigura …

Mathias Claeys: We zijn sinds vorig jaar ook volledig overgestapt op een Azure Cloud-oplossing, wat onszelf én onze klanten heel wat voordelen biedt. Zo zitten we safe wat business continuity betreft:
Wat er ook gebeurt in ons kantoor, wij kunnen zeer snel schakelen en onze klanten zullen nog steeds dezelfde service ervaren. Ook is het eenvoudiger om alle data te monitoren en hebben we onze inspanningen op het vlak van veiligheid nog verder opgedreven. Alleen maar goed nieuws voor onze klanten dus. 

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin