header curve

AutoRepairGroup Carrosserie: vlot, veilig en verantwoord

Carglass® Carrosserie, alias Care Carrosserie, gaat sinds juli 2021 door het leven als AutoRepairGroup Carrosserie. Met 14 vestigingen in ons land en 430 medewerkers is het een belangrijke speler in de autoherstelbranche. Sales & Marketing Director Karin Brosens vertelt ons waar het bedrijf voor staat. AutoRepairGroup Carrosserie in cijfers VLOT “Onze service vertalen we aan …

Carglass® Carrosserie, alias Care Carrosserie, gaat sinds juli 2021 door het leven als AutoRepairGroup Carrosserie. Met 14 vestigingen in ons land en 430 medewerkers is het een belangrijke speler in de autoherstelbranche. Sales & Marketing Director Karin Brosens vertelt ons waar het bedrijf voor staat.

AutoRepairGroup Carrosserie in cijfers

  • 14 sites
  • 430 werknemers
  • 38.000 herstellingen per jaar
  • 50 miljoen euro omzet
  • 22% herstellingen op 1 of 2 dagen
  • Herstelratio van 36%
  • De vestiging in Zaventem heeft een oppervlakte van 4.500 m² en een capaciteit tot 200 herstellingen per week

VLOT

“Onze service vertalen we aan de hand van drie woorden die met de letter V beginnen: vlot, veilig en verantwoord. Vlot, omdat mensen steeds bij een vestiging van AutoRepairGroup Carrosserie in hun regio terechtkunnen. Ze kunnen via onze site een afspraak inplannen en zullen binnenkort ook de status van hun herstelling online kunnen volgen. We proberen om digitale tools zoveel mogelijk te benutten om onze service te optimaliseren. Verder kunnen we een ‘vlotte’ service bieden omdat we door alle verzekeraars in ons land erkend zijn. Ook de makelaars kunnen hun klanten dus met een gerust hart naar ons doorverwijzen. Ze kunnen ons ook heel eenvoudig terugvinden in de zoekmotoren van de maatschappijen.

We beschikken bovendien over een uitgebreide vloot van 650 jonge en moderne vervangwagens, zodat klanten te allen tijde mobiel kunnen blijven. Voor 2023 voorzien we trouwens in een stevige investering voor de uitbreiding van onze vervangwagenvloot in elektrische vervangwagens.”

VEILIG

Veilig was het tweede V-woord. Is het niet logisch dat klanten op een veilige herstelling kunnen rekenen?

Karin Brosens: Natuurlijk. Maar hoe vanzelfsprekend dit ook moge zijn, toch besteden we er bij AutoRepairGroup Carrosserie extra aandacht aan. Zo voeren we bij elke herstelling een safety check uit en bieden we drie jaar garantie op alle herstellingen. Ook zetten we heel sterk in op opleiding van onze medewerkers. Dit maakt dat we in al onze vestigingen probleemloos de diagnose en herkalibratie van rijhulpsystemen kunnen regelen. Zowat elke nieuwe wagen is uitgerust met heel wat veiligheidsopties. Dat gaat gepaard met de nodige technologie en is niet altijd Karin Brosens evident om op te volgen. We maken er bij AutoRepairGroup Carrosserie een erezaak van om dit feilloos te doen, en in elke vestiging op identiek dezelfde manier. We zijn trouwens ook al zeven jaar gecertificeerd door Tesla, wat op zich al aantoont dat we aan hoge kwaliteitseisen voldoen.

Karin Brosens
Karin Brosens

VERANTWOORD

Dan komen we bij Verantwoord. Zitten we daarmee in het domein van duurzaamheid?

Karin Brosens: Ja, in die zin dat we altijd zullen herstellen als het kan, en pas vervangen wanneer het moet. Zeg maar dat onze Carglass-roots hier zeker toe bijgedragen hebben. Dit is niet alleen duurzamer, maar ook budgetvriendelijker voor de klant. We zijn met AutoRepairGroup Carrosserie een multimerkhersteller, die goed op de centjes let. We zeggen vaak al lachend: we herstellen alles, zelfs je humeur.

Jullie werken met een centraal contactpunt. Welke voordelen biedt dit?

Karin Brosens: Klanten komen inderdaad steeds bij een centrale dienst terecht. Dat is duidelijk en handig, want die dienst heeft zicht op de agenda’s van alle vestigingen. Op die manier kan het customer contact center makelaars, bestuurders, maar ook bedrijven met grotere voertuigenvloten doorverwijzen naar de vestiging die hem het snelst kan helpen.

We zetten ook sterk in op klantenbeleving. Zo volgen we onze NPS nauwgezet op. Bij onze verzekerde klanten ligt die op 70, waarmee we tevreden zijn. Maar het kan nog beter. De voorbije maand was de score zelfs 83. We zien het als een objectief om steeds beter te doen.

Welke uitdagingen komen op jullie af?

Karin Brosens: Dezelfde als bij veel andere bedrijven vandaag, denk ik: medewerkers vinden. De instroom in vaktechnische scholen ligt veel lager dan vroeger. We werken vaak samen met opleidingsinstituten, zodat jongeren al snel bij ons effectief in de praktijk aan de slag kunnen, waarna we ze zelf verder kunnen opleiden. Ik denk dat we een aantrekkelijke werkgever zijn, die echt een hart heeft voor zijn medewerkers én voor zijn klanten. Daar willen we de komende jaren verder op inzetten.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin