header curve

Paperbox biedt AI-oplossing voor automatisch beheer mailboxen 

Krijg je elke dag honderden mails en documenten binnen? Met de hulp van Paperbox kan je jouw workload hieromtrent fors verlagen. Het bedrijf biedt immers een AI-oplossing aan om mailboxen van makelaars en verzekeraars op een automatische manier te beheren. 

“Paperbox ondersteunt makelaars en verzekeringsmaatschappijen door inkomende mails en documenten automatisch te herkennen en te lezen”, vertelt Maarten Callaert, co-founder en COO bij Paperbox. Onze software staat eerst en vooral in voor de intelligente archivering van inkomend mailverkeer. Dit zorgt ervoor dat documenten met de juiste naam in het juiste dossier worden weggeschreven. Dit kan ofwel onder het juiste schadegeval, contract of risico-object. Daarnaast zet onze tool inkomende mails automatisch om naar een taak voor de beheerder, zoals de aanmaak van een nieuwe schade-aangifte. Bovendien wordt er ook een prioriteitslabel aan deze taak gekoppeld.” 

Verzekeraars en makelaars hebben allen te maken met dezelfde problematiek: te weinig tijd of handen én te veel werk of e-mails. “Als we dit meten in de praktijk, zien we dat de administratieve weghang-activiteit soms tot 20% van de totale tijd per opdracht of vraag beslaat. En die tijd maken we met deze oplossing opnieuw vrij.” 

In bepaalde omstandigheden lukt het Paperbox niet om inkomende mails te herkennen. Voor deze mails wordt er per klant een beveiligde validatieomgeving opgezet. De makelaar of verzekeraar bezoekt deze validatieomgeving en verwerkt daar manueel de overblijvende mails. Ook kan de makelaar daar eventuele correcties aanbrengen. En aangezien Paperbox gebouwd is op AI-technologie, leert de technologie steeds bij. Zo weet het systeem, nadat de makelaar of verzekeraar correcties heeft aangebracht, de volgende keer hoe hij deze e-mail of scan moet aanpakken.  

Wat zijn de voordelen van Paperbox? 

  • Je medewerkers hoeven zich minder bezig te houden met het inlezen en verwerken van inkomende mails en documenten, wat zorgt voor een significante tijdwinst.  
  • Je medewerkers kunnen zich meer focussen op nuttigere jobs. 
  • De mails en documenten die je klanten versturen, worden sneller verwerkt.  
  • De tevredenheid van zowel je medewerkers als je klanten neemt toe, want de reactietermijn wordt korter. 
  • Je kan Paperbox gebruiken voor zowel productie als schaderegeling. 
  • Je houdt meer tijd over voor je core business: adviseren van je klanten. 
  • Én je creëert meer ruimte en tijd binnen jouw team. Even ontstressen of rust nemen kan ook wonderen verrichten. 

Hoeveel kost Paperbox? 

De prijs die je als klant aan Paperbox betaalt, is gebaseerd op het aantal transacties die Paperbox voor jou zal uitvoeren. Je maakt aan het begin van het jaar een schatting van het aantal mails dat Paperbox zal verwerken en op basis van dit aantal wordt de prijs berekend. 

Meer info vind je op paperbox.ai

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin