Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het zo belangrijk…
Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het belangrijk om, ook al draait uw kantoor op volle toeren, op zoek te blijven gaan naar nieuwe klanten. Ziet u het zelf helemaal niet zitten om de eerste telefonische contacten te leggen? Maak u dan vooral geen zorgen, bij Teledesk Group kijken we ernaar uit om uw koude prospectie over te nemen.
De term ‘koude acquisitie’ doet veel mensen rillen. Er zijn nu eenmaal voor heel wat mensen leukere opdrachten binnen het bedrijf dan koude prospectiecalls uit te voeren. Verwacht u van uw verkopers of accountmanagers dat zij die calls doen? Dan zult u snel merken dat ze niet verlegen zitten om argumenten om dit uit te stellen. Zelfs in de agenda ingeplande ‘belblokken’ verhuizen om de meest uiteenlopende redenen naar later. Het is nu eenmaal wat het is: het vooruitzicht om koud te bellen maakt weinig mensen enthousiast. En toch wil u graag dat uw commerciële mensen een continue flow aan afspraken hebben …
U kunt uw koude belacties uiteraard uitbesteden. Zelf hebt u het ongetwijfeld ook al vaak meegemaakt: een ietwat onhandige student belt u op en moet zich na uw eerste antwoord al in duizend bochten wringen om zijn vooraf bepaald scenario te kunnen volgen. Dat hij of zij u nooit iets zal verkopen, ligt dan al vast.
Niettemin is het uitbesteden van koude acquisitie een zinvol idee. Met Teledesk Group beschikt u immers over een partner die uw sector kent, uw activiteit als makelaar ten volle begrijpt en ook weet hoe een commercieel telefoongesprek op de best mogelijke manier gevoerd wordt. Onze specialisten gaan voor u dan ook met plezier aan de slag, op zoek naar nieuwe klanten.
Een prospectie-actie bestaat uit verschillende fasen:
Neem dan meteen contact op!