header curve

Wat doet u het liefst: koud prospecteren of een bezoek bij de tandarts?

Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het zo belangrijk…

Koud bellen naar prospectklanten. Bij veel mensen roept de gedachte aan koude prospectie een resem aan negatieve gevoelens op. Zelfs een bezoek aan de tandarts zou de voorkeur krijgen op enkele uurtjes koud bellen. Toch is het belangrijk om, ook al draait uw kantoor op volle toeren, op zoek te blijven gaan naar nieuwe klanten. Ziet u het zelf helemaal niet zitten om de eerste telefonische contacten te leggen? Maak u dan vooral geen zorgen, bij Teledesk Group kijken we ernaar uit om uw koude prospectie over te nemen.

De term ‘koude acquisitie’ doet veel mensen rillen. Er zijn nu eenmaal voor heel wat mensen leukere opdrachten binnen het bedrijf dan koude prospectiecalls uit te voeren. Verwacht u van uw verkopers of accountmanagers dat zij die calls doen? Dan zult u snel merken dat ze niet verlegen zitten om argumenten om dit uit te stellen. Zelfs in de agenda ingeplande ‘belblokken’ verhuizen om de meest uiteenlopende redenen naar later. Het is nu eenmaal wat het is: het vooruitzicht om koud te bellen maakt weinig mensen enthousiast. En toch wil u graag dat uw commerciële mensen een continue flow aan afspraken hebben …  

Koude prospectie uitbesteden

U kunt uw koude belacties uiteraard uitbesteden. Zelf hebt u het ongetwijfeld ook al vaak meegemaakt: een ietwat onhandige student belt u op en moet zich na uw eerste antwoord al in duizend bochten wringen om zijn vooraf bepaald scenario te kunnen volgen. Dat hij of zij u nooit iets zal verkopen, ligt dan al vast.

Niettemin is het uitbesteden van koude acquisitie een zinvol idee. Met Teledesk Group beschikt u immers over een partner die uw sector kent, uw activiteit als makelaar ten volle begrijpt en ook weet hoe een commercieel telefoongesprek op de best mogelijke manier gevoerd wordt. Onze specialisten gaan voor u dan ook met plezier aan de slag, op zoek naar nieuwe klanten.

Hoe zit zo’n belactie in elkaar?

Een prospectie-actie bestaat uit verschillende fasen:

  • Tijdens een kennismakingsgesprek vertelt u ons uw doelstellingen en verwachtingen. We bespreken samen het opzet van de actie en de doelgroep.
  • We bekijken met u of het zinvol is om een direct marketingactie te koppelen aan de belactie. Dat kan onder de vorm van een brief, e-mail, opvallende kaart, …
  • Eenmaal het plan van aanpak duidelijk is, bezorgen we u een concrete offerte.
  • Ofwel bezorgt u ons de contactgegevens van de prospects, ofwel gaan wij voor u op zoek naar databases met concrete contactgegevens die we kunnen huren of kopen.
  • We stellen een scenario op voor de calls en bespreken dit met u. We gaan hierbij een stuk verder dan het klassieke belscenario van dertien in en dozijn. Wanneer onze mensen naar een prospect bellen, dan heeft die niet eens door dat er een scenario uitgeschreven is.
  • We maken een planning op voor de actie en gaan meteen aan de slag.
  • U krijgt van elke call een korte round-up in uw mailbox. Neemt iemand de telefoon niet op, dan bellen we tot zeven maal terug om alsnog de man of vrouw te pakken te krijgen. We don’t take no for an answer!
  • Na afloop van de actie kunt u eenvoudig berekenen hoeveel dit u opgeleverd heeft.

Wil u graag een prospectie-actie met ons in elkaar steken?

Neem dan meteen contact op!

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin