header curve

Waarom is een sterke customer service ook in de verzekeringsbranche superbelangrijk?

Een uitgekiende customer service helpt je bedrijf echt vooruit, zeggen specialisten. Maar is dat wel zo? En hoe dan? En geldt dat ook voor verzekeraars en makelaars? Je ontdekt alle antwoorden hier. Lees onze tips en til jouw customer service naar een hoger niveau. Wat zijn de voordelen van een sterke customer service? Investeringen in …

Een uitgekiende customer service helpt je bedrijf echt vooruit, zeggen specialisten. Maar is dat wel zo? En hoe dan? En geldt dat ook voor verzekeraars en makelaars? Je ontdekt alle antwoorden hier. Lees onze tips en til jouw customer service naar een hoger niveau.

Wat zijn de voordelen van een sterke customer service?

Investeringen in customer service betalen zich op verschillende manieren terug:

  • Een hoge klantenretentie is goedkoper dan het systematisch proberen werven van nieuwe klanten. Een sterke customer service geeft niet alleen een kwalitatieve indruk, maar zorgt er ook voor dat klanten langer blijven en meer verzekeringen bij je afsluiten.
  • Mensen geven meer geld uit aan bedrijven met een goede customer service. Je zorgt er dus best voor dat de customer service binnen jouw bedrijf de (kleine en grote) problemen van je klanten oplost. Het verlaagt immers de kans dat klanten overstappen naar een concurrent, ook al wordt hen dit aangeboden.
  • Een sterke customer service doet het aantal klachten dalen. Door snel en doeltreffend tussen te komen, bijvoorbeeld bij schade, verkleint de kans dat je klant ontevreden is. Investeringen in een efficiënte customer service zorgen er dus voor dat andere kosten (zoals klachtenbehandeling) verminderen.

Wat is het effect van een goede of slechte customer service op je bedrijf?

De kracht van een doeltreffende customer service in een bedrijf valt niet te onderschatten. Het gaat verder dan simpelweg vragen van klanten beantwoorden: customer service is de sleutel tot het opbouwen van sterke klantrelaties en klantloyaliteit. Het geeft het imago van je bedrijf een enorme boost en is dus zeker de moeite waard om in te investeren.

Aan de andere kant kan een gebrekkige customer service aanzienlijke schade toebrengen aan het imago van je onderneming. Klanten die teleurgesteld zijn, kiezen vaak voor de concurrentie en delen hun negatieve ervaringen. Dit resulteert niet alleen in verlies van omzet, maar ook in reputatieschade die moeilijk te herstellen is. Investeer voldoende in je customer service om dergelijke situaties te voorkomen.

Hoe kan je jouw customer service als verzekeraar of verzekeringsmakelaar versterken?

  1. Wees 24/7 bereikbaar

Voor een sterke customer service is het cruciaal om 24/7 bereikbaar te zijn. Klanten verwachten dit vandaag de dag nu eenmaal van hun verzekeraar of verzekeringsmakelaar. Teledesk Group helpt je om dag en nacht beschikbaar te staan voor je klanten. Krijgen ze af te rekenen met een noodsituatie, dan kunnen ze altijd bij je terecht.

  1. Zorg voor een snelle en efficiënte schaderegeling

Voor bedrijven in de verzekeringssector is een snelle en efficiënte schaderegeling van groot belang. Beschik je zelf niet over voldoende capaciteit om in geval van een fikse storm of hagelbui die veel schade veroorzaakt of een medewerker die langtijdig afwezig is, claims efficiënt af te handelen? Dan kan Teledesk Group jou daarbij helpen. Door met ons samen te werken vermijd je een flessenhals, blijven je klanten tevreden en geef je jouw imago een extra stimulus.

  1. Werk oplossingsgericht

Een sterke customer service is oplossingsgericht. Het vermogen om proactief te handelen en problemen effectief op te lossen, is essentieel. Antwoord gericht op vragen van klanten en draai niet rond de pot. Heb je niet meteen een pasklaar antwoord, leg dan aan je klant uit dat je er eerstdaags werk van maakt. Kom uiteraard je beloften na, dat spreekt voor zich.

  1. Evalueer je klantentevredenheid

Pols regelmatig naar de klantentevredenheid over je activiteiten. Merk je dat bepaalde zaken beter kunnen? Pak dan meteen de koe bij de horens en organiseer eventueel trainingssessies om medewerkers de kans te geven zich verder te ontwikkelen.

Kortom, investeren in een krachtige customer service met de hulp van Teledesk Group, is zeker de moeite waard. Wil je weten hoe we samen de customer service van jouw bedrijf kunnen optimaliseren? Neem meteen contact met ons op!

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin