header curve

Teledesk Group opent vestiging in Zonhoven

Teledesk Group groeit! En om ons groeiverhaal kracht bij te zetten, openden we onlangs een nieuwe vestiging in Zonhoven. De Limburgse vestiging van Teledesk Group telt voorlopig zeven medewerkers. Kantoorverantwoordelijke is Marc Steegmans, die zijn strepen in de verzekeringsbranche al geruime tijd verdiende. Hoe Marc bij Teledesk Group terechtkwam, lees je hier. Marc, de meeste …

Teledesk Group groeit! En om ons groeiverhaal kracht bij te zetten, openden we onlangs een nieuwe vestiging in Zonhoven. De Limburgse vestiging van Teledesk Group telt voorlopig zeven medewerkers. Kantoorverantwoordelijke is Marc Steegmans, die zijn strepen in de verzekeringsbranche al geruime tijd verdiende. Hoe Marc bij Teledesk Group terechtkwam, lees je hier.

Marc, de meeste mensen kennen je als voormalig inspecteur …

Marc Steegmans: Klopt. 32 jaar heb ik de functies van inspecteur en hoofdinspecteur vervuld, en dit heeft me ook op weg gezet om daarna een andere weg in te slaan. Makelaars bezoeken was jarenlang mijn dagelijkse job. Door mijn vele ontmoetingen met verzekeringsmakelaars leerde ik hun behoeften en verwachtingen perfect kennen. Na mijn periode als hoofdinspecteur heb ik dan ook Flexpins opgericht. Dat staat voor Flexible Insurance People en detacheerde medewerkers bij makelaars en verzekeraars die af te rekenen hadden met een tijdelijke afwezigheid van personeel of met een gebrek aan capaciteit.

Daarnaast lanceerde ik Cobotri, met het oog op clustervorming en de aan- en verkoop van verzekeringsportefeuilles. Met succes, mag ik zeggen, want er verhuisden veel handelsfondsen en vennootschappen naar een nieuwe eigenaar. En omdat de verkopende makelaars soms nog enkele uren ter beschikking wilden blijven met hun ervaring en kennis, kon ik hen soms een optie aanbieden als Flexpins-medewerker.

Je ontwikkelde zelfs een RIP-service voor makelaars?

Marc Steegmans: Inderdaad. Heel wat makelaars liggen wakker van de vraag wat er met hun kantoor zou gebeuren als zij plots zouden uitvallen, door een zwaar ongeval, een beroerte of zelfs een overlijden. Weten de nabestaanden wat ze moeten doen? Dreigen klanten in de kou te blijven? Makelaars zijn ondernemers, en hun kantoor is vaak hun levenswerk. Dat willen ze dan ook beschermen.

In samenwerking met enkele advocaten ontwikkelden we RIP Business Guardian Angels. Die biedt makelaars de zekerheid dat hun kantoor in dergelijke situaties binnen 24 uur de deuren terug opent. Klanten blijven hun service behouden en nabestaanden hoeven zich hier geen zorgen over te maken. Wij volgen de werking verder op en kunnen, als dit wenselijk zou zijn, zelfs overgaan tot de verkoop ervan op basis van vooraf gemaakte afspraken en tegen een correcte prijs.

Hoe kruiste Teledesk Group je pad?

Marc Steegmans: 25 jaar geleden ging ik al samen met Geert Verhaeghe de baan op om Teledesk op de kaart te zetten in Limburg. Toen Geert begin 2020 terugkeerde bij Teledesk Group, hebben we elkaar snel teruggevonden. Onze vriendschap is trouwens altijd intens gebleven, ook toen Geert tijdelijk minder actief was binnen de verzekeringsbranche. Zo hebben we vrij snel beslist om voor Teledesk Group een hub te creëren in Limburg. Het is nu eenmaal een gegeven dat onze beide services nauw bij elkaar aanleunen.

Wat zijn de plannen met de Limburgse vestiging?

Marc Steegmans: Vandaag servicen we verzekeringsmakelaars in alle domeinen die Teledesk Group bestrijkt. Graag wil ik samen met mijn rechterhanden Danny Pepermans en Anne-Miek Vanstraelen en onze andere medewerkers Teledesk Group verder uitbouwen richting Limburgse verzekeringsmakelaars.

De focus ligt voor de makelaar op klantentevredenheid met minder kosten. Je betaalt als makelaar immers enkel voor wat je echt nodig hebt. Voor sommige makelaars is een fulltime medewerker niet haalbaar, terwijl anderen gewoon geen geschikte medewerkers vinden. Voor al die verschillende scenario’s willen we met Teledesk Group oplossingen bieden.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin