Content is king. Bedrijven zoeken dan ook voortdurend naar innovatieve manieren om de aandacht van hun doelgroep te trekken. Whitepapers of e-books zijn ideaal om zowel bestaande als potentiële klanten te bereiken. Wat een whitepaper en een e-book precies inhouden, tot wie ze zich richten, wat de belangrijkste voor- en nadelen zijn en hoe je …
Content is king. Bedrijven zoeken dan ook voortdurend naar innovatieve manieren om de aandacht van hun doelgroep te trekken. Whitepapers of e-books zijn ideaal om zowel bestaande als potentiële klanten te bereiken. Wat een whitepaper en een e-book precies inhouden, tot wie ze zich richten, wat de belangrijkste voor- en nadelen zijn en hoe je een whitepaper en e-book in je communicatiestrategie integreert, kom je in dit artikel te weten.
Met een e-book of whitepaper bezorg je de lezer gedetailleerde, diepgaande info over een concreet thema. Een e-book is vaak visueel sterker uitgewerkt en interactiever, terwijl een whitepaper doorgaans wat zakelijker en infomatiever opgebouwd is. Beide tools hebben echter als doel de lezer te informeren én te engageren om actie te ondernemen.
E-books en whitepapers richten zich tot zowel potentiële als bestaande klanten.
Hoewel e-books en whitepapers veel voordelen hebben, zijn er ook enkele nadelen. Zo vereist het creëren van kwalitatieve e-books en whitepapers heel wat tijd en inspanningen. Verder vraagt het een diepgaande kennis van het onderwerp. Want je wil niet de indruk wekken dat je een specialist bent, terwijl je whitepaper of e-book enkele pijnlijke kemels bevat.
Wil jij ook een e-book of whitepaper, maar heb je niet meteen een idee hoe je er best aan begint? Neem contact met ons op en dan overlopen wij met jou de mogelijkheden.