header curve

Teledesk Group helpt ook verzekeraars met hun telefonie

Het is voor heel wat verzekeraars geen sinecure om de grote toestroom aan inkomende telefonische oproepen op een efficiënte manier te verwerken. Teledesk Group kan de maatschappijen hierbij probleemloos uit de nood helpen. Hoe? Welke taken kunnen wij voor verzekeraars onder andere vervullen in het kader van doorgeschakelde calls? (niet-limitatief) Bijstandsservices Naverwerking Waarom kiezen voor …

Het is voor heel wat verzekeraars geen sinecure om de grote toestroom aan inkomende telefonische oproepen op een efficiënte manier te verwerken. Teledesk Group kan de maatschappijen hierbij probleemloos uit de nood helpen.

Hoe?

  1. Bij een inkomende call wordt de oproep afgeleid naar een dedicated team van Teledesk Group-medewerkers. Zij beantwoorden de call in naam van de verzekeraar. Daarbij kunnen onze mensen de vraag van de klant beantwoorden of, als we toegang hebben tot de systemen van de verzekeraar, ook de nodige actie ondernemen: loggen van de call, verzenden van documenten, openen van schadedossiers, … Indien nodig verwijzen we de klant door naar een beheerder of medewerker van de verzekeraar.
  2. Calls doorschakelen naar Teledesk Group. Dit kan niet enkel tijdens de kantooruren, maar ook vóór en na de kantooruren en tijdens het weekend.
  3. Alle inkomende calls kunnen doorgeschakeld worden, maar ook een gedeelte of enkel in overflow. De klant kiest dit zelf.
  4. Teledesk Group zorgt voor één of meerdere unieke telefoonnummers waarnaar de verzekeraar de calls kan doorschakelen. Hierbij kan ook in een taalkeuze voorzien worden. Alle procedures en afspraken worden onderling besproken en vervolgens vastgelegd in een gedetailleerd draaiboek.

Welke taken kunnen wij voor verzekeraars onder andere vervullen in het kader van doorgeschakelde calls? (niet-limitatief)

Bijstandsservices

  • Behandelen van de oproepen bij overflow
  • Begeleiden van de klant in het online aanvragen van een verzekering
  • Toelichten van de polis en de voorwaarden
  • Versturen van de gewenste documenten naar de klant
  • Beantwoorden van vragen of doorschakelen naar en specifieke dienst

Naverwerking

  • Uitwerken van offertes en/of verzending van polissen
  • Opstellen en verzending van witte kaarten en/of andere documenten
  • Verzenden van vervaldagberichten
  • Inschrijven van voertuigen
  • Beantwoorden van vragen of doorschakelen naar een specifieke dienst

Waarom kiezen voor Teledesk Group?

  • 24/7-ondersteuning in lijn met de wensen en uitdagingen van de verzekeraar
  • Alle betrokken medewerkers van Teledesk Group beschikken over de nodige verzekeringskennis en de vereiste PCP-attesten.
  • We beschikken over uitgebreide teams met native speakers in Nederlands en Frans. Ook een mondje Engels is geen enkel probleem.
  • We werken volgens het continuous improvement principe en organiseren regelmatig follow-up meetings om de service te optimaliseren.
  • Je krijgt een uitgebreide rapportering.
  • Ons systeem garandeert 99% uptime en we beschikken over een uniek Business Continuity Process.

Wil je graag een offerte?

Neem contact met ons op.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin