header curve

5 mythes over content marketing die u als verzekeringsmakelaar maar beter snel vergeet!

Leads genereren via uw website doet u best via een uitgekiende content marketing. Maar daarover doen heel wat indianenverhalen de ronde …

Leads genereren via uw website doet u best via een uitgekiende content marketing. Maar daarover doen heel wat indianenverhalen de ronde …

1. Het heeft geen enkele zin om info over verzekeringen te publiceren op mijn site. Als mijn klanten vragen hebben, zullen ze me wel bellen.

Steeds vaker gaan mensen op zoek naar informatie over financiële of verzekeringsoplossingen op het internet. Daarbij wordt uiteraard ook gezocht naar een aanbieder. U wilt toch niet dat een bestaande klant van uw kantoor naar een collega-makelaar of bank gaat omdat die toevallig wel concrete info op zijn website staan had, en u niet?

2. Een website heeft geen meerwaarde.

Als u op bezoek gaat bij een bedrijf, gaat u toch zelf ook vaak eerst eens op de website kijken wat u mag verwachten? Wel, dat doen potentiële klanten ook. Hebt u vandaag geen of een verouderde website, dan loopt u klanten mis en verliest u geld. Zo eenvoudig is dat.

3. Ik kan online niet concurreren met de budgetten van (directe) verzekeraars.

Klopt, zij hebben andere bedragen ter beschikking. Maar dat neemt niet weg dat u zich met goede content en leuke campagnes kunt richten op specifieke doelgroepen, zoals bouwbedrijven, beoefenaars van medische beroepen, … Veel klanten verkiezen nog steeds een vertrouwenspersoon  in de buurt. Via lokale content marketing kunt u dus heel wat interesse wekken.

4. Ik post regelmatig een berichtje op sociale media. Dat volstaat wel. Mijn website is van ondergeschikt belang.

U vergist zich. Sociale media zijn inderdaad onmisbaar in de communicatiestrategie van uw kantoor. Maar vanuit uw berichten op sociale media moeten bezoekers kunnen doorklikken naar een interessante pagina op uw website. Daar kunnen ze dan verder lezen en kunt u hen warm maken om contact met u op te nemen. Sociale media kunnen niet zonder een website, en het omgekeerde is ook waar.

5. Een communicatieplan heb ik niet nodig. Ik schrijf wel iets als ik wat meer tijd heb. Een tevreden klant hoeft zijn makelaar niet vaak te horen.

Toch even opletten. Uit het oog is uit het hart. Het is belangrijk dat u regelmatig van zich laat horen. Uw concurrenten doen dat immers ook. Niet altijd met een commerciële boodschap, maar ook met tips, weetjes, … Wilt u dit zelf op een professionele manier aanpakken? Dan moet u daar tijd voor vrijmaken en een concrete planning opstellen voor een langere periode. Zonder een uitgekiende planning zal u in de praktijk nauwelijks tijd hebben of maken om hier aandacht aan te besteden. U hebt immers andere prioriteiten in uw agenda …

Hebben we u getriggerd om uw communicatie op te waarderen?


Deel dit met je kennissen

facebook linkedin