Leads genereren via uw website doet u best via een uitgekiende content marketing. Maar daarover doen heel wat indianenverhalen de ronde …
Leads genereren via uw website doet u best via een uitgekiende content marketing. Maar daarover doen heel wat indianenverhalen de ronde …
Steeds vaker gaan mensen op zoek naar informatie over financiële of verzekeringsoplossingen op het internet. Daarbij wordt uiteraard ook gezocht naar een aanbieder. U wilt toch niet dat een bestaande klant van uw kantoor naar een collega-makelaar of bank gaat omdat die toevallig wel concrete info op zijn website staan had, en u niet?
Als u op bezoek gaat bij een bedrijf, gaat u toch zelf ook vaak eerst eens op de website kijken wat u mag verwachten? Wel, dat doen potentiële klanten ook. Hebt u vandaag geen of een verouderde website, dan loopt u klanten mis en verliest u geld. Zo eenvoudig is dat.
Klopt, zij hebben andere bedragen ter beschikking. Maar dat neemt niet weg dat u zich met goede content en leuke campagnes kunt richten op specifieke doelgroepen, zoals bouwbedrijven, beoefenaars van medische beroepen, … Veel klanten verkiezen nog steeds een vertrouwenspersoon in de buurt. Via lokale content marketing kunt u dus heel wat interesse wekken.
U vergist zich. Sociale media zijn inderdaad onmisbaar in de communicatiestrategie van uw kantoor. Maar vanuit uw berichten op sociale media moeten bezoekers kunnen doorklikken naar een interessante pagina op uw website. Daar kunnen ze dan verder lezen en kunt u hen warm maken om contact met u op te nemen. Sociale media kunnen niet zonder een website, en het omgekeerde is ook waar.
Toch even opletten. Uit het oog is uit het hart. Het is belangrijk dat u regelmatig van zich laat horen. Uw concurrenten doen dat immers ook. Niet altijd met een commerciële boodschap, maar ook met tips, weetjes, … Wilt u dit zelf op een professionele manier aanpakken? Dan moet u daar tijd voor vrijmaken en een concrete planning opstellen voor een langere periode. Zonder een uitgekiende planning zal u in de praktijk nauwelijks tijd hebben of maken om hier aandacht aan te besteden. U hebt immers andere prioriteiten in uw agenda …