header curve

Waarom zou je je prospectie uitbesteden?

Telt je kantoor één of meerdere salesmedewerkers? Dan weet je hoe belangrijk het is dat hun agenda maximaal gevuld is met zinvolle afspraken. Een uitgekiende telefonische prospectie verricht op dit vlak wonderen. Je laat dit best over aan specialisten. Waarom? Dat lees je hier. Waarom telefonische prospectie uitbesteden? Voordelen van het uitbesteden van telefonische prospectie …

Telt je kantoor één of meerdere salesmedewerkers? Dan weet je hoe belangrijk het is dat hun agenda maximaal gevuld is met zinvolle afspraken. Een uitgekiende telefonische prospectie verricht op dit vlak wonderen. Je laat dit best over aan specialisten. Waarom? Dat lees je hier.

Waarom telefonische prospectie uitbesteden?

  • Je salesmedewerkers hebben het moeilijk om voldoende tijd vrij te maken om telefonisch te prospecteren, op zoek naar afspraken. En van uitstel komt afstel.
  • Ze vinden ‘koud bellen’ vaak ook gewoon helemaal niet leuk.
  • Telefonische prospectie is iets helemaal anders dan een fysieke commerciële afspraak. Lang niet alle salesmensen hebben aanleg voor beide.

Voordelen van het uitbesteden van telefonische prospectie

  • Call agents van een telemarketingbureau prospecteren elke dag van de week via telefoon. Ze kunnen zich dan ook ten volle wijden aan jouw belactie en moeten dit niet combineren met andere taken. Bovendien weten ze wat er goed werkt aan de telefoon en wat niet.
  • Door je telefonische prospectie uit te besteden, zal je meer prospectiecalls kunnen (laten) doen. En daardoor zal je ook meer resultaat boeken!
  • Je hoeft geen schrik te hebben van afwezigheden door ziekte of vakantie. Bij het bureau waaraan je jouw prospectie uitbesteedt, kunnen medewerkers voor elkaar inspringen.
  • Call agents bij een telemarketingbureau vinden telefonische prospectie wel leuk. Dat straalt uiteraard ook af op de resultaten, als je vergelijkt met een salesmedewerker die dit eigenlijk tegen zijn zin doet.
  • Een mogelijk tegenargument, zeker binnen de verzekeringsbranche, is dat een telemarketingbureau de sector helemaal niet kent. De call agent zou door de mand vallen of dingen vertellen aan de telefoon die helemaal niet kloppen. Bij Teledesk Group hoeft u hiervan geen schrik te hebben. Al onze medewerkers beschikken over de nodige ervaring én FSMA-attesten om je prospectie-actie tot een goed einde te brengen.
  • Je krijgt van elke call een duidelijk rapport. Zo ben je perfect op de hoogte van wat er verteld is aan de telefoon en kan je een eventuele afspraak goed voorbereiden.

Offerte voor het uitbesteden van je prospectie

Wil je graag een prijsvoorstel op maat van jouw project? Contacteer ons meteen.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin