header curve

5 tips om uw koude prospectie op te warmen

Om de kansen op succesvolle koude prospectie te verhogen, moet u uw prospectie opwarmen en potentiële klanten kennis laten maken met uw bedrijf vóór uw telefoontje. Wij geven u vijf tips.

Wilt u de kansen van een succesvolle koude prospectie verhogen? Warm dan uw prospectie op en laat potentiële klanten met uw bedrijf en diensten kennismaken vóór uw telefoontje. Het doel? Naambekendheid en herkenning vergroten, leads genereren, vertrouwen opbouwen en potentiële klanten aantrekken. Als u de prospect daarna opbelt, zal hij al van uw bedrijf gehoord hebben. Zo bent u al een stap dichter bij een afspraak en een nieuwe klant die met u in zee wil gaan!

Uw doelgroep al vóór uw koude call aanspreken, kunt u op verschillende manieren doen. We zetten enkele opties op een rijtje.

1. Papieren mailingactie

Veel bedrijven kiezen tegenwoordig voor online nieuwsbrieven, maar net daarom onderscheidt u uw bedrijf van de rest als u voor een papieren mailing gaat. U trekt de aandacht van uw prospect en hij maakt op een originele manier kennis met uw bedrijf. Het is daarbij cruciaal om echt de nieuwsgierigheid van uw prospect te prikkelen, u hebt er niks aan als uw mailing meteen in de vuilnisbak terechtkomt. Anders is beter! Het doel is echt om respons uit te lokken of herkenning te creëren als u de prospect wat later belt.

2. Remarketing

Met remarketing benadert u mensen die uw website al eens bezocht hebben aan de hand van gerichte advertenties. U kent het wel, u bent net via Google op zoek gegaan naar een nieuw paar schoenen en hebt enkele online shops bezocht. Als u daarna Facebook opent, wordt u als het ware achtervolgd door de schoenen die u bekeken hebt. Dat is remarketing. Aan de hand van cookies en socialemediapixels op uw website wordt bijgehouden welke bezoeker welke webpagina’s bezocht heeft. Die bezoeker lokt u met specifieke reclame op sociale media terug naar de website. Mensen herkennen uw advertenties sneller, omdat ze uw website eerder al bezocht hebben. Ze zijn dan ook meer geneigd om door te klikken. Omdat herhaling werkt, is remarketing een erg doeltreffende manier van adverteren.

3. Advertenties op sociale media

Adverteren via sociale media is relatief goedkoop in vergelijking met adverteren in een magazine, reclameblad, krant, op de radio of op tv. U kunt gericht adverteren op een specifieke doelgroep. Wilt u enkel zelfstandigen bereiken in een bepaalde regio en sector? Dat kan! Voor slechts een paar euro per dag bereikt u die specifieke doelgroep op Facebook en Instagram. Een bijkomend voordeel is dat het bereik van uw advertentie makkelijk meetbaar is en u indien nodig uw advertentie tussentijds kunt aanpassen. Vergeet ook zeker geen call to action aan uw advertentie toe te voegen!

4. Blogartikels schrijven

Blogartikels op uw website hebben heel wat voordelen. Ze zorgen ervoor dat uw website meer bezoekers over de vloer krijgt en makkelijker opgepikt wordt door zoekmachines. Google geeft namelijk de voorkeur aan websites die regelmatig nieuwe content publiceren: zelfs één blogartikel per maand doet zijn werk dus! Voorts profileert u zich via blogs als een specialist in uw vak en beschikt u meteen ook over content om uw socialemediakanalen te voeden.

5. LinkedIn groepen

Ga op zoek naar LinkedIn-groepen binnen uw sector. Daar kunt u als expert terzake tips geven en geïnteresseerden een whitepaper over relevante onderwerpen doorsturen. Zo leren ze uw bedrijf op een andere manier kennen. Na enkele dagen contacteert u de personen opnieuw met de vraag of de whitepaper en de tips hen geholpen hebben.

Weet u niet waar te beginnen? Slimme marketeers testen wat er werkt voor hun doelgroep en wat niet. Enkel zo haalt u hogere responscijfers.

Wilt u graag wat hulp om uw koude prospectie op te warmen?

Neem contact op met onze marketingduizendpoot Mindsetting

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin