On the road to human digital … dat is de naam van een studie van Deloitte Digital bij 13 verzekeraars en 1.000 consumenten tussen 25 en 65 jaar. De studie peilt onder andere naar de verwachtingen van klanten inzake onlinediensten van verzekeraars. We geven je graag enkele belangrijke take aways mee. 1. 70% van de …
On the road to human digital … dat is de naam van een studie van Deloitte Digital bij 13 verzekeraars en 1.000 consumenten tussen 25 en 65 jaar. De studie peilt onder andere naar de verwachtingen van klanten inzake onlinediensten van verzekeraars. We geven je graag enkele belangrijke take aways mee.
1. 70% van de klanten regelt zijn verzekeringen liefst via een tussenpersoon. Verzekeraars doen er goed aan om te investeren in digitalisering, maar niet ten koste van menselijke interactie.
2. Wat willen klanten zoveel mogelijk digitaal kunnen regelen?
Het internet is voor slechts 19% van de klanten het voorkeurkanaal om nieuwe verzekeringen af te sluiten. Digitale services zijn dus belangrijker dan digitale acquisitie.
3. Als het gaat over contacten met verzekeraars, geven klanten nog steeds de voorkeur aan de telefoon. Investeren in of samenwerken met een performant callcenter is dus zeker een meerwaarde.