header curve

Teledesk Group werkt rechtstreeks in jouw beheerspakket

Makelaars kunnen een beroep doen op Teledesk Group voor telefonische permanentie (Assistance), het beheer van schadedossiers (Claims) of productietaken. Voor elk van deze services werkt Teledesk Group rechtstreeks in het beheerspakket van de makelaar. Waarom dat zo interessant is, ontdek je hier. Hoe gaat het een en ander precies in zijn werk? We maken een …

Makelaars kunnen een beroep doen op Teledesk Group voor telefonische permanentie (Assistance), het beheer van schadedossiers (Claims) of productietaken. Voor elk van deze services werkt Teledesk Group rechtstreeks in het beheerspakket van de makelaar. Waarom dat zo interessant is, ontdek je hier.

Hoe gaat het een en ander precies in zijn werk? We maken een onderscheid tussen schade en productietaken enerzijds, en front office ondersteuning anderzijds.

Schade en productie

Wil je als makelaar dat Teledesk Group je ondersteunt door een deel van je schadebeheer of productiewerk over te nemen? Dan kan dat snel geregeld worden. Eerst verleen je de beheerder bij Teledesk Group toegang tot je beheerspakket. Zo kan die alle data raadplegen die hij of zij nodig heeft om het werk correct uit te voeren. De beheerder van Teledesk Group kan ook wijzigingen aanbrengen in de data, bijvoorbeeld om persoonsgegevens aan te passen zoals een nieuw gsm-nummer of e-mailadres.

Jij beslist samen met Teledesk Group welke rechten de Teledesk Group-beheerder heeft in je beheerspakket. Wil je bijvoorbeeld de boekhoudmodule afschermen, dan is dat zeker mogelijk.

Werk je met BrokerCloud Connect? Dan opereert Teledesk Group vanuit de helimodus. Die laat toe dat de beheerders bij Teledesk Group niet telkens van account moeten wisselen als ze voor meerdere kantoren tegelijk aan het werk zijn.

Front office

Met het oog op de front office ondersteuning is de werkwijze enigszins anders. Mathias Claeys, IT Administrator bij Teledesk Group: “Bij BRIO stellen wij samen met jou, via de exportmodule, automatische exports in. Deze gebeuren op vaste tijdstippen (dagelijks, wekelijks, …). Die data worden vervolgens ingelezen in het beveiligde systeem van Teledesk Group. De beheerders met de juiste rechten kunnen deze data enkel raadplegen om te antwoorden op vragen van klanten, ze kunnen zelf geen data wijzigen.”

Bij BrokerCloud Connect wordt er een APIconnectie gelegd, zodat de medewerkers van Teledesk Group steeds toegang hebben tot de meest actuele data. Voor alle andere beheerspakketten worden manuele exports uitgevoerd, steeds in samenspraak met jou als makelaar. Het is dan ook cruciaal dat je je data steeds maximaal up-to-date houdt. Op die manier worden klanten optimaal geholpen door de medewerkers van Teledesk Group.

Troeven voor de makelaar

Welke voordelen houdt deze manier van werken in voor de makelaar? Jeroen De Schrijver, Back Office Manager bij Teledesk Group: “In eerste instantie zorgt dit ervoor dat klanten die bij Teledesk Group terecht komen steeds geholpen worden op basis van juiste data. Het laat beheerders van Teledesk Group toe om te antwoorden op zowat alle vragen van klanten. Combineer je dit met een 24/7-permanentie, dan betekent dit dat je klanten de klok rond bij je kantoor terechtkunnen met hun vragen.”

Voorts kan je te allen tijde het werk van Teledesk Group opvolgen binnen je beheerspakket. Wanneer een medewerker van Teledesk Group bijvoorbeeld een schadedossier opent in beheerspakket, dan kan jij daarna alle stappen in de schaderegeling één voor één terugvinden: de communicatie met de klant, vastleggen van een expertise-afspraak, het bestek…

GDPR

Wat moet je doen opdat de GDPR-regelgeving in dit verband nageleefd wordt? Wel, met het oog op GDPR is het belangrijk dat je in je GDPR-policy opneemt dat beheerders van Teledesk Group toegang
hebben tot de gegevens van klanten. Tussen Teledesk Group en jouw kantoor wordt hierover ook een formele overeenkomst ondertekend.

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin