Salma Nour studeert Rechten aan de Kulak in Kortrijk. Eind september startte ze aan haar tweede jaar. Deze zomer werkte ze zes weken als jobstudent bij Teledesk Group in Ieper. “Vakantiewerk bij Teledesk Group doen is voor herhaling vatbaar!”
“Ik was altijd al geïnteresseerd in geschiedenis, politiek en talen. Rechten was eigenlijk de perfecte combinatie van al die interesses. Ook handig dat ik mijn bachelor gewoon in mijn thuisstad Kortrijk kan afwerken. Voor mijn master trek ik wel naar Leuven. Normaal gezien doe ik elk zomer een grote reis met mijn familie. Dit jaar niet, waardoor ik meer tijd had om vakantiewerk te doen en centjes te verdienen.”
“Een medewerker van het interimkantoor belde me midden juli om te vragen of ik nog steeds op zoek was naar een job deze zomer en of ik het zou zien zitten om voor een administratieve job in Ieper te werken. Ik had eigenlijk al twee sollicitaties lopen, maar heb toch toegezegd. De arbeidsmarkt is hard, je moet alle kansen grijpen en je opties openhouden (lacht). Een paar uur later belde hij me al terug: ‘Het is in orde, je mag maandag bij Teledesk Group starten!’. Nadien kreeg ik ook nog een telefoontje van Ward, die me wat meer uitleg gaf over de inhoud van de job. Ik was meteen gerustgesteld en zag het helemaal zitten! Op mijn eerste werkdag werd ik warm onthaald met een ontbijt. De sfeer zat meteen goed. Iedereen is hier heel vriendelijk en aanspreekbaar. Ik voelde me meteen thuis. Ik was niet van plan om zo lang te werken deze zomer, maar ik had het hier zo naar mijn zin en de sfeer was zo gezellig, dat ik langer ben gebleven.”
“Er was net een nieuw project voor een leasingmaatschappij opgestart. Samen met enkele andere jobstudenten maakten we deel uit van de klantendienst. We waren dus het eerste contactpunt voor klanten binnen het bedrijf. Mijn takenpakket bestond uit het behandelen van telefoontjes en mails van klanten, die vragen hadden over een kapotte tankkaart, openstaand schadedossier, herstelling bij de garage … We hebben klanten in drie talen bijgestaan: Nederlands, Frans en soms ook Engels. In het begin was dat soms wat stroef, maar gaandeweg ging het veel vlotter en heb ik ook qua taal en communicatie veel bijgeleerd.”
“We kregen de ruimte om proactief na te denken hoe we efficiënter zouden kunnen werken. We communiceerden goed binnen het team en overlegden regelmatig samen. ‘Ah, ik heb ook al eens zo’n zaak gehad en ik heb dat toen op die manier aangepakt’, zo leer je veel van elkaar. De job wordt ook leuker naarmate je er langer werkt en alles onder de knie krijgt.
De Customer Care Supervisor van het team was ook heel aanmoedigend. Als we vragen hadden, er zaken onduidelijk waren of er complexe gevallen waren, konden we altijd bij iemand terecht. ‘Ik weet dat ik veel van jullie vraag en jullie doen ook enorm jullie best dus ik ben echt zeer trots op jullie’, zei hij ons altijd.”
“Ik zou het heel leuk vinden om opnieuw vakantiewerk bij Teledesk Group te doen. Nu ik fantastisch vakantiewerk gevonden heb, wil ik dat niet laten schieten (lacht). Het zal volgende zomer misschien wat minder zijn, maar ze zien me zeker terug bij Teledesk Group! Misschien wel al sneller dan verwacht, want als mijn planning het toelaat, zie ik het zeker zitten om doorheen het jaar ook wat uren als jobstudent te doen.”