Vivium doet een beroep op Teledesk Group voor extra ondersteuning binnen zijn Service Center. Daar kunnen makelaars terecht met vragen over de Life Connecttool of over de producten van de verzekeraar. We polsten bij Pieter Holbrouck, Director Client Services EB, Life, Health & Mortgage loans bij P&V Group (waarvan Vivium een merk is), naar feedback over het partnership met Teledesk Group.
“Een medewerkster van Teledesk Group, Eva, werkt voltijds in ons Service Center. Dat team krijgt telefonisch of via mail vragen van makelaars. We zijn zeer tevreden over de samenwerking. Eva is heel sterk in telefonie en erg matuur in de omgang. Ook als ze het antwoord niet meteen weet, zal ze de makelaars correct te woord staan. Eva neemt ook deel aan de team meetings van het Service Center en wordt uiteraard als volwaardig teamlid beschouwd, al zijn al haar collega’s medewerkers van onze maatschappij en is zij extern. Ze doet haar werk heel goed en dat betekent iets, aangezien we wellicht nog strenger zijn voor externe medewerkers dan voor onze eigen mensen.”
Pieter Holbrouck: De krapte op de arbeidsmarkt maakt het niet evident om altijd geschikte medewerkers te vinden. Onze kantoren zijn gevestigd in Brussel en Antwerpen. Medewerkers die instaan voor telefonische contacten met makelaars of klanten, en dossierbeheerders vinden graag een job dichtbij hun woonplaats. Teledesk Group heeft met zijn kantoren in Ieper, Kortrijk en Zonhoven een belangrijke troef: ze kunnen lokaal medewerkers ronselen. Niet iedereen ziet het nu eenmaal zitten om in een grootstad te werken en te pendelen. Bij Vivium staan betrouwbaarheid en bereikbaarheid centraal. Via ons partnership met Teledesk Group kunnen we rekenen op extra resources, wat ons de gelegenheid biedt om onze dienstverlening op punt te houden, ook al hebben we niet meteen alle nodige mensen op onze eigen payroll.
Pieter Holbrouck: De flexibiliteit. Kiezen we voor ondersteuning via Teledesk Group, dan betalen we geen aanwervingskost, lagere opleidingskosten en genieten we meer flexibiliteit. Als we niet tevreden zijn, kunnen we de samenwerking immers ook snel stopzetten. De totale kost is dan ook zeer aanvaardbaar.
Pieter Holbrouck: De flexibiliteit heeft ook een keerzijde. Doordat Eva niet zo vaak fysiek bij ons zit, is het niet altijd evident dat alle teamleden haar goed leren kennen. In het kader van het bouwen van een hecht team vormt dit soms een uitdaging.
Pieter Holbrouck: Ik merk heel wat gelijkenissen tussen Vivium enerzijds en Teledesk Group anderzijds. Zo verwachten we van onze medewerkers dat ze betrokken zijn: bij ons bedrijf, de klanten en de distributiekanalen. Dat engagement zie ik ook terug bij Eva. Daarnaast zit menselijkheid in ons DNA. Onze slogan luidt ‘Zeker van elkaar’. Bij de kernwaarden van Teledesk Group wordt eveneens het familiale, menselijke karakter benadrukt. Ten slotte tref ik bij Teledesk Group een jong management aan. Dertigers, die gedreven zijn en op hun eigen manier het bedrijf willen runnen. Zelf ben ik ook 31, zodat ik me in Ward, Nils en Jeroen herken.
Ik denk trouwens dat de verzekeringssector voor een stevige uitdaging staat. Veel ervaren mensen verlaten de branche, zodat we met alle spelers inspanningen moeten leveren om meer jongeren warm te maken voor een job in de verzekeringsbranche. Digitalisering alleen zal de outflow van ervaren krachten immers niet opvangen. Ik stel vast dat Teledesk Group erin slaagt om jonge krachten aan te trekken die gemotiveerd zijn en dichtbij de kantoren van de groep wonen. Zonder Teledesk Group zouden deze mensen wellicht nooit in de verzekeringssector werkzaam zijn. Dat alleen al is een goede zaak!