header curve

Hoe Teledesk Group kan bijdragen aan minder klachten van verzekeringsklanten …

Om en bij een derde van de klachten van klanten van verzekeraars en makelaars gaat over een gebrekkige bereikbaarheid of over het te lang aanslepen van een dossier. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsman Verzekeringen. Het goede nieuws: Teledesk Group biedt oplossingen aan om precies dit soort klachten te vermijden, en dat zowel voor verzekeraars als makelaars.

Enkele vaststellingen uit het jaarverslag van de Ombudsman:

  • Er werden in 2024 in totaal 8.331 klachten ingediend. Dat aantal ligt in lijn met 2023.
  • In 2.978 gevallen werd de klant doorverwezen naar de interne klachtendiensten van de verzekeraar of makelaar. 3.736 dossiers werden grondig onderzocht. In 57% daarvan kwam het tot een oplossing.
  • De meeste klachten hebben betrekking op autoverzekeringen (1.275), brandverzekeringen (1.215) en ziekteverzekeringen (928). Ook levensverzekeringen (840) en rechtsbijstandsverzekeringen (724) waren vaak het voorwerp van een klacht.
  • Het overgrote deel van de klachten is gericht aan de verzekeraar. 11% van de klachten gaat over de makelaar.

Te lage bereikbaarheid en te lange behandelingstermijn

Dé doorn in het oog van veel consumenten die een klacht indienen, is

  • een te geringe bereikbaarheid van de verzekeraar of makelaar
  • een te lange behandelingstermijn van dossiers

29% van de klachten is gebaseerd op één van beide gronden. In autoverzekeringen is dit zelfs 35%!

En dat is helemaal niet nodig. Want zowel makelaars als verzekeraars kunnen probleemloos een beroep doen op Teledesk Group om beide pijnpunten aan te pakken. Hoezo?

1. 24/7 bereikbaarheid

“Kleine administratieve tekortkomingen, zoals het verstrekken van een inschrijvingsbewijs, schadeattest, de bereikbaarheid na een schadegeval … leiden tot frustraties van klanten”, lezen we in het jaarverslag. Teledesk Group biedt via zijn Assistance-service een kant-en-klare oplossing: ons team garandeert 24/7 bereikbaarheid van je organisatie voor je klanten. Onze medewerkers, die de verzekeringssector door en door kennen, vangen inkomende calls op wanneer jij dat verkiest: buiten de kantooruren, tijdens het weekend, op vaste dagen waarop je graag ontzorgd wil worden … Voor grotere organisaties voorzien we dedicated teams.

2. Uitbesteden schaderegeling

Bij Teledesk Group beschikken we over een uitgebreide equipe aan ervaren schadebeheerders. Ons Claims-team staat klaar om het beheer van schadedossiers uit handen te nemen van verzekeraars en makelaars. Onze specialisten zorgen voor een vlotte en efficiënte regeling van schadegevallen, en dit van a tot z.

Kamp je met een (tijdelijk) capaciteitsprobleem, of wil je op langere termijn een beroep doen op een professionele en ervaren partner? Contacteer ons dan meteen voor een offerte.

Door een beroep te doen op Teledesk Group, investeer je in extra kwaliteit voor je customer service. Tevreden klanten zijn toch het ultieme doel van elk bedrijf dat op lange termijn denkt?

Deel dit met je kennissen

facebook linkedin